Nikt nie lubi kupować kota w worku. Jest to jedna ze wspólnych cech wszystkich grup docelowych. Konsumenci, którzy zamawiają przez Internet nie mają możliwości sprawdzenia, czy produkt rzeczywiście wykonany jest ze szkoła, czy zwykłego plastiku.
Okazyjna cena też nie stanowi zbyt jasnej podpowiedzi, stąd też starają się poznać szczegóły dotyczące zakupu, jakie udostępniają inni użytkownicy. Sprawdzają porównywarki cenowe, profile w mediach społecznościowych czy wreszcie prezentacje zamieszone w Sieci.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Istnieje jednak jeszcze jeden sposób, dzięki któremu firmy mogą uwiarygodnić swoją ofertę i przekonać klientów, że nie planują ich oszukać i wyłudzić od nich ciężko zarobionych pieniędzy. Jest nim telesprzedaż.
Jeszcze kilka lat temu stanowiła podstawowe źródło wiedzy o danym produkcie. Klient mógł się przekonać jak działa maszyna, jakie ma możliwości i zakres, stanowiło to swoistą instrukcję obsługi jeszcze przed dokonaniem właściwego zakupu. Atrakcyjne promocje i znane osobistości, które pokazywały, jak działa dany produkt jedynie dodawły całości większej wiarygodności.
Obecnie rzadziej prowadzi się tego rodzaju sprzedaż, mają do dyspozycji media społecznościowe, kanały na YouTubie czy też interaktywne czaty z klientami. Każdy z tych sposobów wypiera sprzedaż telewizyjną. Są jednak kategorie produktów, które idealnie się do niej nadają. To przede wszystkie sprzęty domowe, wszelkiego rodzaju towaru, których obsługa może sprawić użytkownikowi problem.
Trzeba jednak w tym celu zatrudnić profesjonalnego sprzedawcę, który każdym gestem, uśmiechem czy słowem będzie zachęcał do dokonania zakupu. Posiadają oni wrodzoną charyzmę, wyćwiczone techniki, które stanowią dla nich nie druga, ale pierwszą naturę.
Właśnie tego rodzaju osoby są w stanie przekonać mało zdecydowanych bądź wahających się konsumentów do tego, że proponowany w okazyjnej cenie produkt to nie uszkodzony model z fabryki, który nie działa tak jak oryginał czy też podróbka, na produkcję której wydano mniej niż kosztuje nowa para butów. To od nich zależy sukces firmy.