Twórcze rozwiązywanie problemów
Każda firma odnosząca sukces wie, jak ważne jest dotrzymywanie kroku konkurencja. Możliwe jest wtedy stworzenie rywalizującego produktu, a często nawet przewyższenie już istniejącego. Aby taka sytuacja była możliwa, konieczne jest stworzenie zespołu specjalistów, którzy będą w stanie zaprojektować produkt spełniający jednocześnie oczekiwania zleceniodawców, jak i odbiorców, który za dany towar będą płacili.

Każda firma odnosząca sukces wie, jak ważne jest dotrzymywanie kroku konkurencja. Możliwe jest wtedy stworzenie rywalizującego produktu, a często nawet przewyższenie już istniejącego. Aby taka sytuacja była możliwa, konieczne jest stworzenie zespołu specjalistów, którzy będą w stanie zaprojektować produkt spełniający jednocześnie oczekiwania zleceniodawców, jak i odbiorców, który za dany towar będą płacili.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Czy chciałbyś żeby twoi pracownicy byli kreatywni, mieli zadaniowe podejście do problemów, oraz byli rozwiązaniem dla wyzwań przed którymi stoi twoja firma? Zobacz: szkolenie kreatywność, szkolenie zarządzanie czasem, szkolenia z rozwoju osobistego.
Projektanci jednak nie zawsze wiedzą, jakich rozwiązań oczekują od nich konsumenci. Często zdarza się, że osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie całego procesu projektowania, sprawdzania i wdrażania posiadają zupełnie oderwane od rzeczywistości informacje związane z potrzebami klientów. W rezultacie powstaje coś, co mija się z jakimikolwiek potrzebami, a tym samym prowadzi do klęski.
Sposób na trudną sytuację
Aby zapobiec tego rodzaju kłopotom, opracowano szczególny sposób rozwiązywania problemów projektowych – metoda design thinking. Jej zadaniem jest uporządkowanie, selekcjonowanie i efektywne wykorzystanie zgromadzonej wiedzy. Pozwala ono na zorganizowanie całego procesu w taki sposób, że na każdym jego etapie można wrócić do poprzedniego bez większego uszczerbku dla końcowego rezultatu. Projekt opracowany tą metodą pozostaje otwarty, aż do chwili, kiedy podjęta zostaje decyzja o wdrożeniu go do użytku.
Gdzie jest najczęściej wykorzystywana?
Taki sposób twórczego rozwiązywania problemów nadaje się do wykorzystania praktycznie w każdej sytuacji, kiedy konieczne jest rozplanowanie i znalezienie kreatywnego rozwiązania. Nie istnieją praktycznie żadne granice, wyznaczające zasięg stosowania tej metody. Wystarczy jedynie zaangażowanie i chęć wdrożenia go we własnym przedsiębiorstwie, aby zwiększyć efektywność i usprawnić pracę zespołów pracowniczych. Dzięki temu będą one w stanie wykorzystać różnorodną perspektywę oraz płynnie wprowadzić w życie innowacyjne pomysły. Unikalny sposób prowadzenia grupy, która składa się z osób o zróżnicowanych doświadczeniach, przynosi rezultaty już od początku jej stosowania, dlatego można łatwo i szybko zdeterminować, czy jest to opłacalny sposób na prowadzenie zespołów przez liderów.
Design Thinking w praktyce
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej