Style reakcji w sytuacjach konfliktowych: unikanie
Nie widzę żadnego problemu… Ten styl reakcji polega na unikaniu konfliktów oraz zaprzeczaniu jego istnieniu. Człowiek działający zgodnie z tym stylem „chowa głowę w piasek”.

W takiej sytuacji konflikt przebiega zazwyczaj w sposób ukryty. Osoby działające w ten sposób przeważnie źle znoszą napięcie emocjonalne, dlatego decydują się na taką strategię.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, rozwój menadżerów i działu handlowego. Zapraszamy na szkolenie - rozwój kompetencji osobistych. Zobacz też szkolenia z zarządzania, szkolenia z komunikacji Warszawa.Unikanie preferują osoby, które w przeszłości boleśnie przeżyły sytuację konfliktową i teraz bronią się przed ponownym nieprzyjemnym napięciem związanym z konfliktem. Ten styl jest również charakterystyczny dla osób, które uważają, że konflikt to zło i niezależnie od jego przebiegu należy go unikać.
Ludzie w różny sposób unikają konfliktów np.: przez fizyczne wycofanie się z miejsca, gdzie rozgrywa się konflikt lub starają się nie myśleć o przedmiocie konfliktu. Ten styl reakcji w sytuacjach konfliktowych może przybierać też inne formy np.: milczenie, ignorowanie, odwlekanie, zmiana tematu, obracanie w żart kwestii bezpośrednio związanych z konfliktem. W związku z tym żadna ze stron nie ma szans na zaspokojenie własnych potrzeb.
Warto stosować unikanie, kiedy:
- Chcemy wyciszyć silne emocje.
- Nie mamy przygotowanej silnej obrony.
- Są inne, bardziej ważne zadania do zrealizowania.
- Przedmiot konfliktu jest mało istotny lub nie warty dużego zaangażowania emocjonalnego.
- Są nikłe szanse na rozwiązanie konfliktu.
- Inni mogą rozwiązać lepiej konflikt niż my.
- Nie mamy wpływu na przebieg konfliktu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Ulepsz swoje relacje, popraw swoją efektywność, odkryj swój potencjał i poznaj swoje mocne strony dzięki szkoleniu z testu Gallupa. Zobacz: talenty Gallupa po polsku Mogą Cię również zainteresować: komunikacja interpersonalna warsztaty, zarządzanie stresem w organizacji.Wady unikania:
- Rozwiązanie konfliktu przesuwa się na później.
- Pojawia się konflikt w znacznie zaostrzonej formie.
- Dochodzi do zabawy w „kotka i myszkę.” W tym przypadku osoba unikająca konfliktu jest tą przysłowiową myszką. Ludzie źle reagują na zachowania unikowe, co potęguje dodatkowe emocje.
- Pierwotny przedmiot konfliktu jest nieprzepracowany, a dodatkowo pojawia się wtórny przedmiot konfliktu, który jest konsekwencją unikania konfliktu.
Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!
Turkusowe przywództwo
Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na…Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej