Na szkoleniach agenci bardzo często słyszą że, agent nie sprzedaje ubezpieczeń, lecz obietnicę, zaufanie i rozwiązanie problemu. Specjaliści opracowali kilka technik które mogą, aczkolwiek niekoniecznie muszą powodować wzrost sprzedaży ubezpieczeń.
1. Skuteczny agent dużo słucha a znacznie mniej mówi. Inicjuje oczywiście rozmowę nadając jej odpowiedni przebieg ( pytając miedzy innymi o styl życia, o rodzinę, obawy na przyszłość). Grunt to słuchać uważnie by móc wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Klient musi mieś swobodę wypowiedzi by mógł sam określić czego tak naprawdę szuka.
2. Agent powinien być doradcą, który pomaga klientów pomagając mu radzić sobie i bronić się przed ewentualnymi zagrożeniami.
4. Zaufanie i dyskrecja stanowią podstawowe filary budowania zaufania pomiędzy klientem a agentem ubezpieczeniowym.
5. Ubezpieczeniowy żargon zdecydowanie nie będzie pasował do sytuacji. Branżowe terminy, o których druga strona nie ma najmniejszego pojęcia używane w rozmowie mogą przynieść zupełnie inny, niekoniecznie pozytywny skutek niż wcześniej zakładano. Aby skuteczna była sprzedaż polisy na życie potencjalny kupiec powinien wszystko dokładnie zrozumieć. I tu dużą rolę odgrywa agent ubezpieczeniowy który musi mu to w prosty, ale bardzo konkretny sposób wyjaśnić.
6. Zakup polisy to ni jest łatwa decyzja jaką podejmujemy bez najmniejszych wątpliwości każdego dnia. Dlatego w tej sytuacji nie wskazane będzie również używanie języka potocznego do dość poważnej rozmowy. Żarty z polis na życie niektórzy klienci mogą odebrać jako lekceważenie.
7. Grunt do dobra prezentacja polisy. Szczególnie mocno zaakcentowane zostać powinny jej zalety oraz cechy charakterystyczne. Nie wszystko na raz, By wiedza była lepiej zapamiętywana i przyswajalna należy dawkować ją nieco mniejszymi, za to znacznie skuteczniejszymi kroczkami.
8. Nie może obejść się bez dobrego przygotowania, aby skutecznie sprzedać daną ofertę. Agent w tym wypadku powinien posiadać szczegółową wiedzę odnośnie produktu jaki posiada, potrafić odpowiedzieć na wiele nie zawsze prostych pytać. Po prostu powinien być ekspertem w tej dziedzinie.
Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy serdecznie.