Handel internetowy rozwija się bezustannie. Dziś już każda marka prowadzi swoją sprzedaż przez internet, zarówno za pomocą platform sprzedażowych, prywatnych sklepów markowych, jak i sklepów pośredniczących. Nic dziwnego - internetowi klienci nie muszą nigdzie dojeżdżać, przez co nawet niewielka firma z małego miasteczka ma okazję rozwinąć swój sklep online.
Rola mediów społecznościowych w sprzedaży
Choć do niedawna handel internetowy organizowany był za pomocą prywatnych stron internetowych przedsiębiorców oraz platform stricte sprzedażowych, od kilku lat temu do łask weszły różne media społecznościowe. Przedsiębiorcy szybko odkryli, że to najskuteczniejsze i najszybsze narzędzie, które pozwala na dotarcie do tysięcy konsumentów w ciągu jednej chwili. Dziś niemal każda marka i każdy sklep posiada swój własny fanpage na Facebook'u, portal ten umożliwia również wystawianie aukcji oraz dołączanie do wielu grup sprzedażowych.
B2B na Facebook'u Sprzedaż B2B przez Facebook jest możliwa: to portal, który zrzesza przedsiębiorców i pracowników, przez co z łatwością możemy dotrzeć do wybranej grupy ludzi. Na portalach społecznościowych możemy sprzedawać usługi, promować swoje przedsiębiorstwa, ale również wyszukiwać konkretne osoby na własną rękę i proponować im współpracę.
Także organizacja płatnych kampanii reklamowych może być dostosowana tak, by docierała do konkretnej grupy odbiorców, dzięki czemu zwiększymy swój zasięg reklamowy na ludzi, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą biznesową.
Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w życiu ludzi w XXI wieku. Jednak to dla przedsiębiorców mają one szczególne znaczenie: dotarcie do tysięcy konsumentów w ciągu kilku chwil do tej pory nie było możliwe bez inwestycji ogromnych sum pieniędzy. Dziś organizowanie kampanii na Facebook'u jest wyjątkowo szybkie, proste i... bardzo tanie!
A to sprawia, że z pewnością jeszcze przez długi czas będziemy mieć możliwość skorzystania ze wszystkich opcji, na które pozwalają nam portale społecznościowe w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych i aktywnej sprzedaży.