Skuteczna sprzedaż przez telefon
Wiele osób, które w branży telefonicznej dopiero stawiają pierwsze kroki, zastanawia się nad tym jak efektywnie sprzedawać, czy jest to wrodzony dar konkretnego sprzedawcy, czy też sztuki tej można się nauczyć.
Niewątpliwie, pewne wrodzone cechy pomagają w sprzedaży telefonicznej. Należą do nich między innymi entuzjazm oraz wyczulenie na potrzeby drugiego człowieka. Pomocny bywa także silny charakter, który nie pozwoli się zrazić w przypadku gorszego dnia, gdy większość klientów będzie rzucać słuchawkami.
Jednak to tylko cząstka umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu. Prócz wrodzonych cech przypisanych konkretnej jednostce, niezmiernie ważne są także umiejętności praktyczne oraz wiedza teoretyczna, które można zdobywać i kształtować przez całe życie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji, jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. | Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też
szkolenie z negocjacji,
szkolenie dla handlowców.
Na co należy zwrócić uwagę rozmawiając z klientem? Przede wszystkim, jak parzącego ognia należy unikać schematów. Rutyna zabija - i to dosłownie w tym przypadku. Klient, który odbierze telefon i usłyszy po drugiej stronie słuchawki znużony głos recytujący wyuczoną na pamięć regułkę momentalnie zakończy rozmowę - nawet nie będzie czekał na przedstawienie oferty. Do każdej rozmowy telefonicznej należy podchodzić z jak największym entuzjazmem, tak aby uśmiechem zarazić klienta.
Jeżeli wprawi się go w dobry nastrój, to szanse na sprzedaż drastycznie rosną. Warto także zastanowić się nad tym, w jaki sposób przekonać klienta o tym, że potrzebuje konkretnego produktu.
Aby sprzedaż była skuteczna, najlepiej jest to zrobić nie w sposób bezpośredni, ale taki, żeby potrzeba posiadania przykładowo nowego telewizora wynikała z wnętrza klienta i żeby miał on przekonanie, że sam na to wpadł.
Na terenie największych miast w Polsce, cyklicznie organizowane są warsztaty i szkolenia z zakresu telemarketingu. Jest to niezmiernie cenna dawka wiedzy, przeznaczona zarówno dla osób początkujących jak i doświadczonych wyjadaczy.
Szkolenia przeważnie składają się z części teoretycznej, podczas której kursanci poznają najważniejsze założenia dotyczące prawidłowego przebiegu rozmowy z klientem oraz z części warsztatowej podczas której szlifuje się zdobytą wiedzę.