Przykładowe ćwiczenie na podciągnięcie wyników sprzedażowych
Jeśli sprzedajesz, mniej istotnym jest, czy sprzedajesz przez telefon, czy też sprzedajesz w kontakcie bezpośrednim z klientem. Dużo ważniejszym są techniki, jakie zastosujesz a także umiejętność osiągnięcia celu – sfinalizowanej transakcji sprzedaży produktu lub usługi.

Tego właśnie uczą szkolenia sprzedażowe, które oferują Ci możliwość nabycia odpowiedniej wiedzy, a także ukształtowania swoich umiejętności sprzedażowych. Jak to mówią, ćwiczenie czyni mistrza…
Jeżeli chcesz wiedzieć, jak wygląda przykład szkolenia dla sprzedawców, poniżej znajdziesz przykładowe ćwiczenie będące jednym z wielu, które będziesz mógł przećwiczyć podczas uczestniczenia w tego typu warsztatach.
Jeżeli chcesz sprzedawać swój produkt niemal każdemu ze swoich klientów, z którymi wejdziesz w interakcję, musisz zastanowić się dokładnie nad czterema ważnymi punktami. Pierwszym z nich jest dokonanie opisu klienta – pozwoli Ci to zrozumieć jego potrzeby, jego psychikę, motywy, które odgrywają znaczącą rolę w procesie kupowania przez niego produktów lub usług, a także – jego wartości oraz problemy. Im lepiej znasz klienta, tym lepiej będziesz mógł zaprezentować mu swoją ofertę.
Drugim ważnym punktem jest zebranie wniosków i odpowiedzi na pytania: jakie Twój produkt lub usługa emocje oraz uczucia wyzwala w ludziach? Jak Twoja oferta zmieni życie Twoich klientów? Jakie ich życie było kiedyś, a jakie będzie po skorzystaniu z tej oferty? Odpowiadając na te pytania masz przygotowaną listę korzyści, które z punktu bardziej emocjonalnego niż racjonalnego przemówią za skorzystaniem z Twojej propozycji sprzedażowej.
Trzecim, ważnym elementem tego ćwiczenia, jest wyraźne podkreślenie korzyści, które skutecznie usprawniają życie klienta. Ostatnim, kluczowym elementem jest przygotowanie niezbyt obszernego uzasadnienia, dlaczego właśnie te korzyści, te cechy i funkcjonalności usprawnią życie Twojego klienta. Mając tak przygotowane odpowiedzi odbijesz nie tylko obiekcje klienta, ale z pewnością trafisz w jego potrzeby. Jakkolwiek – to ćwiczenie to tylko jeden z przykładów, które pomoże wesprzeć Twoją sprzedaż.
Pamiętaj, że Twój głos, sylwetka ciała, a nawet ubiór w zależności od tego, czy sprzedajesz pośrednio przez telefon lub bezpośrednio w kontakcie z klientem liczy się i przemawia na Twoją korzyść. Wysokie wyniki sprzedażowe wymagają praktyki i czasu.
Zapraszamy.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej