Sposobów motywowania pracowników może być bardzo wiele. Jedne sprawdzają się znacznie bardziej, inne nieco mniej, ale ważne, aby nie opierać się wyłącznie na jednej metodzie. Finansową motywację pracowników zna chyba każdy i jest to jedna z tych najbardziej podstawowych i najczęściej stosowanych. Zwłaszcza w przypadku zespołu sprzedażowego, często już na samym początku do motywowania pracowników stosuje się progi, powyżej których pracownik może otrzymać wyższą premię.
Co jednak zrobić, jeśli mimo tego systemu pracownik traci motywację, przestaje być tak wydajny jak wcześniej i coraz częściej szuka sposobu, aby wykręcić się od obowiązków?
Wówczas niezwykle przydatna będzie pozafinansowa motywacja zespołu sprzedażowego. Do takich metod warto zaliczyć m. in. zapewnienie najlepszym pracownikom darmowych karnetów na siłownię czy basen. Inną możliwością jest nagradzanie np. poprzez bilety na koncert, do kina, teatru czy na inne bardzo ciekawe wydarzenia kulturalne.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Bez wątpienia wiele osób chętnie wykorzysta taką możliwość, licząc przy tym na świetną zabawę. Niektórzy kierownicy decydują się na tworzenie rankingów, w których wyróżniają najbardziej efektywnych pracowników.
Pracownik, którego działania okazały się być najbardziej skuteczne może zostać np. pracownikiem miesiąca i otrzymać z tego tytułu jakąś dodatkową nagrodę (np. dodatkowy dzień wolnego). Wszystko, czego pracownicy mogli by zapragnąć wydaje się być dobrym motywatorem.
Należy jednak rozsądnie wybierać, aby zmotywować nagrodą rzeczywiście jak największą liczbę pracowników. Pozafinansowa motywacja zespołu sprzedażowego bez wątpienia nie jest tak prosta jak motywacja poprzez finanse, jednak jest niezwykle ważna i często może okazać się nawet bardziej skuteczna niż ta podstawowa, finansowa metoda.
Coraz częściej spotykamy firmy, które do motywowania swoich pracowników stosują właśnie pozafinansowe sposoby motywacji. Bez względu na to, czy są to darmowe pakiety medyczne, dodatkowe dni wolne od pracy, czy też słowne pochwały w gronie innych pracowników, ważne aby stosować je mądrze.