O czym powinien wiedzieć sprzedawca?
Skuteczna sprzedaż to sztuka, której każdy handlowiec musi się nauczyć. Oczywiście istotną rolę odgrywa tu doświadczenie, ale warto zapoznać się także z kilkoma podstawowymi zasadami skutecznej sprzedaży.

Przede wszystkim bardzo ważny jest sposób, w jaki przedstawimy klientowi swoją ofertę. Istotne jest to, aby dostosować ją do potrzeb klienta i przedstawić tak, aby uwierzył, że jest to odpowiedź na jego oczekiwania. Wymienianie zalet lub danych technicznych produktu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Warto za to pokazać, w jaki sposób oferowany przez nas produkt może pomóc klientowi i rozwiązać jego problemy.
Należy nauczyć się indywidualnego podejścia, nie możemy wszystkim opowiadać tak samo o danym produkcie. Warto zastanowić się, co najbardziej może przekonać akurat tę osobę, co w naszym produkcie szczególnie może jej się spodobać. Istotne jest również to, aby klient miał świadomość, że w przypadku niezadowolenia z zakupu, nie jest pozostawiony sam sobie. Korzystne oferty zwrotów, reklamacji, wymiany itp. mogą przyczynić się do zwiększenia liczby klientów.
Oprócz tego każdy sprzedawca powinien nauczyć się przyjmowania zamówień. Chodzi tu przede wszystkim o to, aby wyczuć moment, w którym poprosimy klienta o zamówienie. Jeśli nastąpi to zbyt szybko, klient może uznać, że naciskamy na niego i chcemy na siłę namówić go na zakup. Z kolei, jeśli o zamówienie poprosimy za późno, klient może zdążyć się już rozmyślić lub też zaczną pojawiać się w jego głowie wątpliwości. Jeśli spotkamy się z odmową, warto poinformować, że w każdej chwili można zdecydować się na zakup. Dobrze jest także poznać przyczynę odmowy.
Mogłoby się wydawać, że zamówienie jest już ostatnim etapem sprzedaży. Tymczasem, jeśli chcemy, aby klient jeszcze do nas wrócił, warto zapytać go o to, czy jest zadowolony z zakupu, czy produkt spełnił jego oczekiwania itd. Delikatnie można również zasugerować, że w ofercie znajduje się wiele innych rzeczy, które mogłyby go zainteresować. Klient poczuje się ważny i uzna, że sprzedawcy faktycznie zależy na jego zadowoleniu, a nie tylko na pieniądzach. Istotne jest również to, aby służyć klientowi pomocą, jeśli np. będzie miał jakieś wątpliwości co do użytkowania, obsługiwania itp. danego produktu. Istotne jest także to, aby liczyć się z niezadowoleniem klienta. Jeśli sprzedaliśmy mu wadliwy produkt, postarajmy się naprawić ten błąd.
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej