Nowoczesne rozwiązania nastawione na pozyskiwanie klientów
Konkurencja na rynku sprzedaży jest niezwykle wysoka. Każdego dnia rzesze pracowników próbują różnych technik, aby skutecznie zachęcić klientów do danej oferty, czy produktu. Profesjonalne firmy, nastawione na indywidualne podejście, organizują liczne szkolenia dla handlowców.
Próbuje się każdej nowej techniki. Wiele rozwiązań próbuje się przenieść na polski rynek z zachodnich wzorców, mniej lub bardziej skutecznie. Jednakże, czy te wszystkie szkolenia negocjacje to konieczność w nowoczesnym handlu?
Można oczywiście skutecznie funkcjonować bez znajomości fachowej wiedzy. Jednakże fazy negocjacji przydają się wszędzie tam, gdzie liczą się miesięczne wyniki sprzedaży. Duże koncerny oczekują sporych przychodów, dlatego zadbają o każdy aspekt. Organizują kursy, zaznajamiają z najnowszymi zmianami w prawie konsumenckim, a także dbają o uniformy pracownicze.
Naukowcy dowiedli, że nawet najmniejszy aspekty mogą decydować o tym, czy klient podpisze umowę zakupu. Liczą się nie tylko plakaty reklamujące, obniżki, czy sezonowe promocje. Nawet kwestia oświetlenia, czy wystroju wnętrza ma znaczenie. Jednakże nic tak nie zachęci, jak wzbudzenie sympatii przez człowieka. Zwykły uśmiech i kontakt wzrokowy to podstawa. To samo tyczy się profesjonalnego stroju i nienagannej aparycji.
Natomiast poznanie każdej fazy negocjacji daje pracownikowi poczucie bycia przygotowanym, w razie nieoczekiwanych problemów. Zazwyczaj w trakcie szkolenia dla handlowców prezentuje się różne, niełatwe sytuacje i wspólnie próbuje się je rozwiązań z zachowaniem obopólnych korzyści. Takie symulacje oczywiście nastawione są na liczne przeszkody, w rzeczywistości jednak może być różnie.
Liczy się kwestia przepracowanych lat, doświadczenie życiowe, jednakże nie zawsze. Niejednokrotnie nowy, młody pracownik, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki w handlu, przewyższa konkurencję taktownością oraz umiejętnością słuchania klienta. Jeśli do tego dodać także cierpliwość oraz skłonność do dobrego przekazywania treści, firma powinna szybko docenić takie cechy.