Na czym polega kierowanie projektem?
Zarządzanie projektami biznesowymi w firmie to proces niezwykle skomplikowany. Składa się na niego wiele poszczególnych czynności, które należy wykonać w określonym czasie i w odpowiedniej kolejności. Warto dlatego korzystać z gotowych metodologii zarządzania projektami. Najbardziej popularne z nich możemy poznać podczas agile szkolenia bądź szkolenia scrum.
Zadanie to można nieco sobie ułatwić rozpisując realizację projektu na poszczególne etapy. Etap pierwszy, to etap planowania, etap drugi to jego właściwa realizacja, natomiast etapem ostatnim jest ocena wykonania projektu.
Wszystko to zajmuje sporo czasu, dlatego też warto poznać sposoby, dzięki którym praca nad projektem będzie bardziej wydajna. Szkolenie project manager jest propozycją dla tych, którzy chcieliby bardziej zgłębić temat.
Od czego zależy powodzenie projektu?
To, czy projekt zostanie zrealizowany na czas oraz czy klient będzie z niego zadowolony, zależeć będzie od co najmniej kilku czynników. Jednym z najważniejszych z nich jest odpowiedni dobór zespołu do realizacji konkretnego projektu.
Przy dokonywaniu wyboru osób, trzeba zwrócić uwagę zarówno na specyfikę projektu jak i umiejętności poszczególnych pracowników. Jeżeli dany zespół sprawdził się już kiedyś przy dużym projekcie, to wcale nie znaczy, że i w kolejnym przypadku wypadnie tak samo, zwłaszcza jeżeli projekt będzie miał zupełnie inny charakter.
Lepiej z kijem czy z marchewką?
Nawet najlepszy zespół, który ma dokładnie wyznaczoną ścieżkę realizacji projektu może w pewnym momencie znaleźć się w sytuacji, w której motywacja do efektywnej pracy znacznie spadnie.
Wprawny manager projektu powinien dokładnie wiedzieć jak się w takiej sytuacji zachować. Pracownicy mają różne profile psychologiczne i różne metody motywacyjne będą na nich działać.
Niektórzy z nich mogą potrzebować przysłowiowego kija, z kolei na innych zadziała marchewka czyli korzystna stymulacja przy pomocy bodźców pozytywnych. Uczestnicząc w szkoleniach biznesowych dowiedzieć się można nie tylko jak zarządzać ludźmi, kierować projektem, ale przede wszystkim tego, jak robić to w sposób odpowiedzialny, który przyniesie rozwój firmie.