Agile służy do integracji, interakcji i innowacji
Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Świat oszalał na punkcie zwinności. W wielu zawodowych rozmowach padają hasła: agile hr manifesto, automatyzacja, product owner, flexibility, scrum, dostarczanie wartości i zmiany, zmiany, zmiany…
Zwinne metody zarządzania i prowadzenia biznesu, wymagają od organizacji i jej pracowników, ogromnej elastyczności, błyskawicznego reagowania na zmiany w otoczeniu społeczno-gospodarczym i w odniesieniu do reagowania na potrzeby klienta.
Każda branża jest w tej chwili wyjątkowa, a od pracowników firm wymaga się nie tylko uważności w realizacji procesów, ale i kreowania innowacji poprzez współpracę, budowanie dialogu z otoczeniem, zespołowej pracy nad ulepszeniami, koncentrując się na potrzebach klientów. Te oczekiwania wymagają jeszcze efektywniejszej umiejętności uzyskiwania synergii z otoczeniem, aby skutecznie implementować rozwiązania oferujące maksymalną korzyść biznesową.
Zanim więc podążymy za modą i zafundujemy naszym współpracownikom kolejną rewolucję, warto zrobić stop-klatkę i gruntownie przeanalizować czy tego typu podejście pasuje do naszej organizacji i jaka powinna być rola działu/zespołu/osoby opiekującej się rozwojem ludzi w naszej organizacji.
Agile HR szkolenie postawi przed nami różne pytania i wspólnie poszukamy odpowiedzi na następujące kwestie: Jaką rolę pełni proces tworzenia produktu w całym biznesie firmy? Jakie korzyści uzyskamy będąc bardziej Agile? Jakie są korzyści i kompromisy związane z różnym poziomem elastyczności i kontroli (agile a waterfall).
Jakie narzędzia najbardziej pasują do panującej w naszej firmie kultury organizacyjnej? Poza tymi obszarami, oczywistym jest, że wdrażanie nawet najmodniejszego i, w założeniu, intuicyjnego sposobu pracy, który łączy się ze zmianami, oznacza szereg dodatkowych zadań dla hr-owców: od rekrutacji, poprzez okres onboardingu i wdrożenia pracownika, aż wreszcie po jego rozwój.
CELE AGILE SZKOLENIA:
Nabycie wiedzy przez pracowników działów HR/personalnych na temat filozofii pracy zwinnej, w kontekście obszaru kompetencji zawodowych.
Zrozumienie kontekstu i refleksja nad własną rolą i rolą HR w planowaniu, wdrożeniu i podtrzymaniu efektów wdrożenia metodyki agile w organizacji.
Przećwiczenie użycia narzędzi wspomagających metody pracy zwinnej na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym.
Grupy docelowe:
Osoby zarządzające i pracownicy działów HR
Osoby zainteresowane zapoznaniem się z podejściami Agile
Osoby zainteresowane zapoznaniem się z podejściami Agile w praktyce HR
Osoby przygotowujące się do realizacji lub realizujące projekty HR
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
szkolenie agile
agile szkolenie
agile szkolenia
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
Szybsza adaptacja, gotowość do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań oraz projektów.
Lepsze przygotowanie do zarządzania w wymagającej rzeczywistości.
Szybsze i skuteczniejsze przeprowadzanie zmian.
Intensyfikacja rozwoju firmy dzięki kreatywnym i innowacyjnym działaniom.
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
Rozwój dwóch grup kompetencji: osobistych, w tym elastyczności myślenia i otwartości na zmiany, kierowniczych, w tym zarządzania projektami.
Poznanie wybranych aspektów związanych ze zwinnymi metodami zarządzania projektami.
Przećwiczenie narzędzi i technik, które pozwolą efektywnie wprowadzać zmiany w firmie oraz zaadoptować podejście iteracyjne.
KORZYŚCI WSPÓLNE:
Ujednolicenie oczekiwań i systemu monitoringu projektów.
Jasne zdefiniowanie ról i odpowiedzialności w projektach.
Możliwość korzystania z różnych, najbardziej adekwatnych podejść do realizacji przedsięwzięć.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.