Na co warto zwrócić uwagę zatrudniając handlowca?
Zastanawiasz się, jakie cechy charakteryzować powinny idealnego handlowca? Zacznijmy od kompetencji miękkich, które zdecydowanie przydadzą się w codziennej pracy na tym stanowisku.
Ogromne znaczenie mają:
Komunikatywność, umiejętność budowania relacji z innymi osobami, nastawienie na klienta, radzenie sobie ze stresem i pracą pod presją czasu, umiejętność radzenia sobie z konfliktami, umiejętności negocjacyjne, orientacja na działanie oraz zarządzanie swoim czasem w pracy.
Ponadto ogromne znaczenie ma fachowość i profesjonalizm, a związane z tym kompetencje to: wiedza na temat przedsiębiorstwa, dla którego się pracuje, odpowiednia znajomość produktów oferowanych potencjalnym klientom.
Ważne są także: znajomość i umiejętność wykorzystania technik sprzedaży, umiejętność aktywnego słuchania, która może okazać się niezbędna w sytuacji analizy potrzeb klienta, reagowanie na zastrzeżenia klienta oraz umiejętność skutecznego zdobywania wiedzy na temat potencjalnych klientów i rynkowej konkurencji.
Większość tych cech i umiejętności zdobyć można z czasem, nabierając doświadczenia na danym stanowisku, można także nauczyć się ich biorąc udział w specjalistycznym szkoleniu biznesowym, do których zaliczyć można np. szkolenia związane z negocjacjami czy telemarketingiem.
Szkolenie negocjacje, szkolenie telemarketing – dla kogo?
Szkolenia z zakresu marketingu i telemarketingu a także umiejętności skutecznego prowadzenia negocjacji polecane są w szczególności dla menedżerów i kadry zarządzającej, liderów sprzedaży i sprzedawców, liderów i pracowników działów zakupowych oraz różnego rodzaju przedsiębiorców.
W szkoleniach udział wziąć mogą także wszystkie osoby zainteresowane zawodowym rozwojem i poszerzeniem swoich umiejętności i kompetencji o cechy cenione na współczesnym rynku pracy.
Odpowiednie szkolenie pozwoli na poznanie niezbędnych metod, technik i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy osoby odpowiedzialnej za sprzedaż różnego rodzaju produktów bądź usług, a także pozwoli na nawiązywanie i utrzymywanie poprawnych relacji z klientami.