Na co warto zwrócić uwagę zatrudniając handlowca?

Zastanawiasz się, jakie cechy charakteryzować powinny idealnego handlowca? Zacznijmy od kompetencji miękkich, które zdecydowanie przydadzą się w codziennej pracy na tym stanowisku. Ogromne znaczenie mają: komunikatywność, umiejętność budowania relacji z innymi osobami, nastawienie na klienta, radzenie sobie ze stresem i pracą pod presją czasu.

Gamma - Na co warto zwrócić uwagę zatrudniając handlowca?


Na co warto zwrócić uwagę zatrudniając handlowca?

Zastanawiasz się, jakie cechy charakteryzować powinny idealnego handlowca? Zacznijmy od kompetencji miękkich, które zdecydowanie przydadzą się w codziennej pracy na tym stanowisku.

Ogromne znaczenie mają:

Komunikatywność, umiejętność budowania relacji z innymi osobami, nastawienie na klienta, radzenie sobie ze stresem i pracą pod presją czasu, umiejętność radzenia sobie z konfliktami, umiejętności negocjacyjne, orientacja na działanie oraz zarządzanie swoim czasem w pracy.

Ponadto ogromne znaczenie ma fachowość i profesjonalizm, a związane z tym kompetencje to: wiedza na temat przedsiębiorstwa, dla którego się pracuje, odpowiednia znajomość produktów oferowanych potencjalnym klientom.

Ważne są także: znajomość i umiejętność wykorzystania technik sprzedaży, umiejętność aktywnego słuchania, która może okazać się niezbędna w sytuacji analizy potrzeb klienta, reagowanie na zastrzeżenia klienta oraz umiejętność skutecznego zdobywania wiedzy na temat potencjalnych klientów i rynkowej konkurencji.

Większość tych cech i umiejętności zdobyć można z czasem, nabierając doświadczenia na danym stanowisku, można także nauczyć się ich biorąc udział w specjalistycznym szkoleniu biznesowym, do których zaliczyć można np. szkolenia związane z negocjacjami czy telemarketingiem.

Szkolenie negocjacje, szkolenie telemarketing – dla kogo?

Szkolenia z zakresu marketingu i telemarketingu a także umiejętności skutecznego prowadzenia negocjacji polecane są w szczególności dla menedżerów i kadry zarządzającej, liderów sprzedaży i sprzedawców, liderów i pracowników działów zakupowych oraz różnego rodzaju przedsiębiorców.

W szkoleniach udział wziąć mogą także wszystkie osoby zainteresowane zawodowym rozwojem i poszerzeniem swoich umiejętności i kompetencji o cechy cenione na współczesnym rynku pracy.

Odpowiednie szkolenie pozwoli na poznanie niezbędnych metod, technik i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy osoby odpowiedzialnej za sprzedaż różnego rodzaju produktów bądź usług, a także pozwoli na nawiązywanie i utrzymywanie poprawnych relacji z klientami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza