Mowa niewerbalna w prezentacji 1/4

O tym, że komunikacja niewerbalna jest istotnym elementem przekazu perswazyjnego, budowania własnego wizerunku wie już dziś większość ludzi.

Gamma - Mowa niewerbalna w prezentacji 1/4

    Przyczyniły się do tego spektakularne metamorfozy polskich polityków, którzy wciągu dwóch, trzech lat potrafili przeistoczyć się z lokalnych działaczy w mężów stanu (przynajmniej na poziomie wizerunku).

    Wpływ komunikacji niewerbalnej na ogólne wrażenie jakie wywieramy na początku kontaktu z drugą osobą został zmierzony i skwantyfikowany. Zajmował się tym badacz i psycholog Albert Mehrabian. Oto wyniki jego pracy:

    I wrażenie

     

     

    Słowa

     

     

    Głos

     

     

    Mimika
    Gestykulacja

    100%

    =

    7%

    +

    38%

    +

    55%


    Wizerunek i dress code

    Twarz.

    • Uśmiechaj się naturalnie.
    • Panuj nad mimiką.
    • Nie marszcz zbyt często czoła.
    • Unikaj twarzy zdziwionej.
    • Nie wytrzeszczaj oczu.
    • Nie przygryzaj warg.


    Wzrok – kontakt ze słuchaczami.
    Bądź jak latarnia morska.

    • Kieruj wzrok do różnych osób.
    • Nie zatrzymuj spojrzenia  na dłużej niż 2-3 sekundy.
    • Nie mów do jednej osoby.
    • Patrz na słuchaczy pewnie.
    • Patrz na osobę która zadaje pytanie.
    • Patrz na słuchaczy zadając pytanie.
    • NIGDY nie patrz w podłogę,  na ścianę, czy sufit.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.



    POZAWERBALNY KONTAKT

    • Pamiętaj o zasadzie lustra.
      • Twoja twarz powinna pokazywać, to co chcesz zobaczyć na twarzach rózmówców.
    • Kiwaj potakująco głową,  gdy ktoś zabiera głos.
    • Unikaj zaprzeczania głową, nawet jeśli się nie zgadzasz.
    • Odczytuj sygnały od słuchaczy.
      • Postawa niechęci
        • Obojętny wyraz twarzy.
        • Założone ręce.
        • Założona noga na nogę.
        • Wzrok nie widzący skierowany w przestrzeń.
        • Ciągłe szeptanie uwag do sąsiada.
      • Postawa zasłuchana.
        • Zmarszczone czoło.
        • Ciało pochylone do przodu.
        • Broda podparta splecionymi dłońmi.
      • Postawa neutralna.
        • Obojętny wyraz twarz.
        • Pozycja lekko pochylona do przodu.
        • Broda podparta.
        • Nogi założone.
      • Postawa zainteresowania.
        • Tułów wyraźnie pochylony do przodu.
        • Broda podparta.
        • Twarz uśmiechnięta.
        • Wzrok przyjazny.
        • Obie nogi oparte na podłodze.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli zauważyłeś niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o tym, że w twoim miejscu pracy ma miejsce problem mobbingu,  warto rozważyć  udział w szkoleniu antymobbingowym dla pracowników. Sprawdź również naszą ofertę szkoleń dla administracji publicznej,Sprawdź też nasze szkolenia menadżerskie oraz szkolenia HR

    Wygląd. Panie.
    - Włosy.
       - Długie związane.
       - Krótkie schludnie uczesane.
       - Unikaj ostrych kolorów na głowie.
       - Nie baw się włosami.
    - Makijaż.
       - Delikatny.
       - Unikaj ostrych kolorów.
       - Unikaj efektu tapety.
    - Biżuteria.
       - Stosuj bardzo skromne ozdoby.
       - Unikaj dzwoniących bransoletek czy kolczyków.
       - Raczej usuń kolczyki z miejsc ekstrawaganckich.
       - Unikaj wyglądu choinki.
    - Strój.
       - Wybierz strój, w którym czujesz się swobodnie.
       - Unikaj ostrych kolorów i zestawień.
       - Wybierz odzież w tonacji ciemnej z jasnym akcentem.
       - Unikaj czerni i czerwieni.
       - Długość spódnicy nie krótsza niż 2 palce powyżej kolana.
        - Uniwersalny jest strój typu garsonka, garnitur.
       - Pamiętaj o wygodnych, estetycznych butach.
    - Dodatki.
       - Miej przy sobie chusteczki do nosa.
       - Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
       - Nie oblewaj się perfumami.
       - Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.
        - Pamiętaj, żeby wszystko było czyste  i uprasowane.

    Wygląd. Panowie.
    - Włosy.
        - Umyte.
        - Ostrzyżone.
        - Uczesane.
        - Długie związane w kucyk.
        - Twarz ogolona.
    - Strój.
        - Zdecydowanie garnitur.
        - Dobrana koszula i krawat.
        - Dobrze zawiązany krawat.
        - Uprasowana, dobrze leżąca marynarka.
        - Uprasowane spodnie.
        - Wygodne buty.
        - Wyczyszczone buty pasujące do garnituru.
        - Pamiętaj, żeby wszystko było czyste i uprasowane.
        - Usuń z kieszeni wszystkie dzwoniące elementy (kluczyki, monety).
        - Nie trzymaj rąk w kieszeniach.
    - Dodatki.
        - Miej przy sobie chusteczki do nosa.
        - Użyj tego dnia silniejszego dezodorantu.
        - Bądź pachnący, ale nie oblewaj się wodą toaletową.
        - Nie zakładaj niczego, co mogłoby rozpraszać słuchaczy.

    Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza