Metoda Sandlera – czym jest i jak ją wykorzystywać?

Niemal każdy sprzedawca spotkał się z określeniem „metoda Sandlera”. Jest to sposób zadawania pytań w trakcie negocjacji z klientem, które mają na celu zniwelowanie jego obiekcji i wątpliwości. Metoda Sandlera używana jest przede wszystkim przez handlowców, jednak sprawdza się ona w każdej branży, w jakiej może funkcjonować firma.
Gamma - Metoda Sandlera - czym jest i jak ją wykorzystywać?
    Niemal każdy sprzedawca spotkał się z określeniem "metoda Sandlera". Jest to sposób zadawania pytań w trakcie negocjacji z klientem, które mają na celu zniwelowanie jego obiekcji i wątpliwości. Metoda Sandlera używana jest przede wszystkim przez handlowców, jednak sprawdza się ona w każdej branży, w jakiej może funkcjonować firma.Metoda Sandlera, w przeciwieństwie do tradycyjnych technik sprzedaży bezpośredniej, opiera się na zachowywaniu niezgodnie z oczekiwaniami klienta. Padają więc pytania i stwierdzenia, które mają wytrącić go z równowagi, zaskoczyć i sprawić, że my - sprzedawcy - zostaniemy zapamiętani. Pozwala to na stworzenie specyficznej, niekoniecznie handlowej relacji między sprzedawcą i konsumentem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Czym więc w praktyce się różnią te dwa podejścia do sprzedaży? Handlowiec, który używa metody Sandlera, nie stara się zbić jego obiekcji, może nawet je podtrzymywać: w pewnym stopniu "wciela" się w rolę konsumenta i popiera jego wątpliwości, równocześnie delikatnie sugerując dalszą rozmowę.Klient, który czuje w sprzedawcy sprzymierzeńca, jest bardzie skłonny mu zaufać i w konsekwencji skorzystać z oferty. Do najważniejszych cech handlowca należy więc:bezstronność - jest on doradcą, nie tylko osobą, która musi sprzedać produkt.Czy to naprawdę działa? Z pewnością metoda Sandlera nie sprawdzi się w każdym przypadku. Nie można zaprzeczyć, że istnieją sprzedawcy, którzy odnoszą ogromne sukcesy bazując na tradycyjnych metodach sprzedaży, popularnych schematach prowadzenia dialogów i klasycznych szkołach negocjacji.Zdarza się również, że samego klienta bardziej przekonują tradycyjne systemy sprzedażowe a wykorzystanie sandlerowskiej metodyki może tylko pogłębić jego wątpliwości.Z pewnością jednak jest to technika, którą warto przetestować i sprawdzić na wielu różnych płaszczyznach w trakcie kariery sprzedażowej: możemy ją udoskonalać, szkolić się w niej i stawać się nie tylko dobrym handlowcem, ale również zaufanym doradcą, który odniesie sukces w każdej branży.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza