Niemal każdy sprzedawca spotkał się z określeniem "metoda Sandlera". Jest to sposób zadawania pytań w trakcie negocjacji z klientem, które mają na celu zniwelowanie jego obiekcji i wątpliwości. Metoda Sandlera używana jest przede wszystkim przez handlowców, jednak sprawdza się ona w każdej branży, w jakiej może funkcjonować firma.Metoda Sandlera, w przeciwieństwie do tradycyjnych technik sprzedaży bezpośredniej, opiera się na zachowywaniu niezgodnie z oczekiwaniami klienta. Padają więc pytania i stwierdzenia, które mają wytrącić go z równowagi, zaskoczyć i sprawić, że my - sprzedawcy - zostaniemy zapamiętani. Pozwala to na stworzenie specyficznej, niekoniecznie handlowej relacji między sprzedawcą i konsumentem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Czym więc w praktyce się różnią te dwa podejścia do sprzedaży? Handlowiec, który używa metody Sandlera, nie stara się zbić jego obiekcji, może nawet je podtrzymywać: w pewnym stopniu "wciela" się w rolę konsumenta i popiera jego wątpliwości, równocześnie delikatnie sugerując dalszą rozmowę.Klient, który czuje w sprzedawcy sprzymierzeńca, jest bardzie skłonny mu zaufać i w konsekwencji skorzystać z oferty. Do najważniejszych cech handlowca należy więc:bezstronność - jest on doradcą, nie tylko osobą, która musi sprzedać produkt.Czy to naprawdę działa? Z pewnością metoda Sandlera nie sprawdzi się w każdym przypadku. Nie można zaprzeczyć, że istnieją sprzedawcy, którzy odnoszą ogromne sukcesy bazując na tradycyjnych metodach sprzedaży, popularnych schematach prowadzenia dialogów i klasycznych szkołach negocjacji.Zdarza się również, że samego klienta bardziej przekonują tradycyjne systemy sprzedażowe a wykorzystanie sandlerowskiej metodyki może tylko pogłębić jego wątpliwości.Z pewnością jednak jest to technika, którą warto przetestować i sprawdzić na wielu różnych płaszczyznach w trakcie kariery sprzedażowej: możemy ją udoskonalać, szkolić się w niej i stawać się nie tylko dobrym handlowcem, ale również zaufanym doradcą, który odniesie sukces w każdej branży.