XXI wiek jest nastawiony na doświadczanie i testowanie, taki trend przeszedł także do marketingu i kolejną jego wersją jest marketing doświadczeń. Na czym on polega? Chodzi o to, że specjaliści już nie tylko chcą oddziaływać na nas za pomocą tradycyjnych reklam i prezentacji, ale stawiają na emocje i odczucia. W marketingu doświadczeń, jak sama nazwa wskazuje kluczowe jest doświadczenie - dotknąć, spróbować, użyć i nie chcieć już bez danego produktu żyć.
Zgodnie ze słowami Scotta Christa ten typ marketingu za cel stawia sobie nawiązanie stosunku pomiędzy marką i konsumentem. Czy jednak ta strategia zadziała zawsze i dzięki niej odniesiemy sukces? Zapewne nie, jednak zawsze jeśli oferta skierowana jest "prosto do ciebie", ma szansę być zauważoną i częściej wybieraną niż inne. Marketing doświadczeń to także prośby skierowane do klientów o opinie i porady, które następnie dzięki nim zostaną wdrożone.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
To sprawia, że klient będzie czuł się odpowiedzialny za daną markę, jeśli zobaczy, że jego pomysł został zauważony i doceniony, a głos ważny, to automatycznie poczuje, że firma doskonale spełnia jego oczekiwania, reaguje, a przez to staje się bliższa. Każda firma musi opracować własną taktykę kontaktu z klientem i rozpoznać punkty styczne, które będą adekwatne do jej profilu.
Jakie są efekty, które można wyróżnić po zastosowaniu w strategii firmy marketingu doświadczeń?
Przede wszystkim będzie to silniejsze przywiązanie klienta do danej marki. Wynika to z prostego faktu, że jeśli coś znam, to najprostszym wyborem będzie kpienie tego produktu czy usługi ponownie, zamiast podejmować ryzyko związane z testowaniem nowości. Znane, nawet jeżeli nie jest najlepsze z możliwych, jest bliższe niż cokolwiek innego. Jeżeli klient już jest przywiązany do danej marki, naturalnym jest także polecanie danych produktów znajomym. To wszystko wpłynie na pozytywny obraz firmy i niezawodność, jaką oferuje. Pozytywny wizerunek firmy i dobre skojarzenia z nią, to strategiczny element budowania marki.