Kreacja potrzeby = zwiększone zyski

Badania dowodzą, że statystyczny konsument jest bardzo niezdecydowany. Wykorzystaj to! W opisanej tutaj technice dowiesz się, jak wykreować w potencjalnym konsumencie potrzebę zakupienia twojego produktu.

Gamma - Kreacja potrzeby = zwiększone zyski

    W ten sposób rośnie prawdopodobieństwo, że twój produkt lub usługę kupi osoba pozornie nim nie zainteresowana. Nie trzeba tu chyba wspominać, że będzie to miało bezpośredni wpływ na sprzedaż konkretnego produktu.

    Krok 1: Zbadaj indywidualną sytuację swojego klienta

    W trakcie rozmowy z konkretną osobą, staraj się uzyskać dodatkowe informacje życiu prywatnym lub sytuacji życiowej klienta. Przykładowo, jeżeli dowiesz się, że osoba, z którą prowadzisz konwersację, jest miłośniczką gotowania, od razu masz możliwość wykreowania w niej potrzeby kupna nowego - pozornie lepszego miksera, chociaż obecny mikser tej osoby jest sprawny i nie wymaga wymiany. W takiej sytuacji należy sugerować, że nowy mikser jest konieczny do ugotowania przepysznego ciasta.

    Krok 2: Natychmiast zaoferuj własny produkt

    W momencie, kiedy zorientujesz się, że twój rozmówca odczuwa potrzebę kupna twojego potencjalnego produktu, po prostu go zaoferuj. Jednak pamiętaj przy tym, aby twój klient odniósł wrażenie, że potrzebny mu produkt lub usługę oferujesz zupełnie przypadkiem. Wtedy szanse na kupno twojego produktu lub usługi znacznie rosną. W trakcie sprzedaży mile widziane będzie również podzielenie się kilkoma przydatnymi wskazówkami na temat korzystania z nowego nabytku twojego klienta. Sprawi to, że klient poczuje wobec twojej firmy dług wdzięczności za oferowaną mu pomoc i w ten sposób będzie bardziej skory do skorzystania z twoich usług w przyszłości.

    Krok 3: Kropla drąży skałę - czyli o polecaniu znajomym

    Jedną z najpopularniejszych dróg, jaką klienci mogą dowiedzieć się o twojej firmie, jest właśnie polecenie przez znajomego bądź kogoś bliskiego z rodziny. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie w swoim przedsiębiorstwie bonów, które będą uprawiały do zniżki przy zakupie produktów lub usług powyżej przewidzianej na nim kwoty. Szansę na to, że z takiego bonu skorzysta ktoś z otocznia klienta, opisanego w dwóch poprzednich krokach, są bardzo duże. Tego rodzaju bonusy wprowadzają najbardziej znane marki na całym Świecie, ponieważ ich specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę, jak ogromne korzyści finansowe i wizerunkowe mogą z tego czerpać.

     

    Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza