Sprawna komunikacja w organizacji wydaje się być niezbędna, aby przedsiębiorstwo mogło efektywnie funkcjonować. Warto tutaj wziąć pod uwagę nie tylko komunikowanie się dyrektora, kierownika, czy osoby zarządzającej w firmie z ogółem pracowników, ale również indywidualne komunikowanie się osoby przełożonej z pracownikiem, czy też komunikację pomiędzy pracownikami w jednym dziale, w różnych działach, czy tez komunikowanie się pomiędzy pracownikiem, a osobą zarządzającą.
Dobra, sprawna komunikacja w organizacji uważana jest za elementarny element prawidłowego funkcjonowania firmy. Bez niej przedsiębiorstwo nie może dobrze funkcjonować, ani tym bardziej rozwijać się. Dlatego warto zadbać o to, by komunikacja ta była sprawna, szybka i skuteczna. Pracownicy powinni być od samego początku zapoznani ze sobą, mieć do siebie namiary kontaktowe np. e-mail firmowy, czy numer telefonu na stanowisko pracy.
Warto również zadbać, aby pracownicy niezwłocznie przekazywali sobie informacje zarówno pomiędzy sobą, jak i z kierownikiem, manager czy kierownikiem danego projektu.
Dlaczego?
Specjaliści uważają, że dobra komunikacja w organizacji pozytywnie wpływa na realizowanie zadań i projektów. Pozytywnie wpływa na kreatywność pracowników, poprawia współpracę pomiędzy członkami zespołu, a także kierownikiem i pracownikami, umożliwia dobrą współpracę pomiędzy działami w firmie, zwiększa ich efektywność, zwiększa motywację pracowników i zmniejsza ich opór co do wprowadzanych zmian w firmie.
Wszystko to bezpośrednio przekłada się na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa i umożliwia sprawny, skuteczny, znaczny rozwój firmy. Stabilizuje również pozycję firmy na rynku, a w wielu przypadkach może nawet pozwolić na przejęcie kontroli na rynku, pokonanie konkurencji. O prawidłową komunikacje w organizacji odpowiedzialni są przede wszystkim kierownicy i managerowie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Przygotowując nasze szkolenia HR online nie przekładamy treści i procesu „jeden do jednego” ze szkoleń stacjonarnych.
Zobacz nasze szkolenia HR.
Zobacz więcej:
szkolenia HRTo od nich zależą wyznaczane standardy i kultura organizacji. Jeśli od początku będą oni dbali o skuteczną i efektywną komunikacje w przedsiębiorstwie, szybko przyniesie to oczekiwane efekty.