Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Nigdy  nie ma się drugiej szansy, żeby zrobić pierwsze wrażenie
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Zintegrowanie pracownika z celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone spontanicznie. Skutki takiego działania Organizacja może odczuwać w różnych obszarach. Od wysokiej rotacji pracowników, co od razu wiąże się ze wzrostem kosztów rekrutacji, po trudności w utrzymaniu ciągłości biznesowej, a nawet może stać się to barierą w rozwoju firmy.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Dodatkowo w ostatnim czasie kolejnym wyzwaniem we wdrożeniu nowego pracownika jest przeprowadzenie tego procesu często całkowicie zdalnie. Dotychczas, nawet w zespołach rozproszonych, zdecydowana większość organizacji prowadziła gros działań stacjonarnie.

Jednym z wyzwań, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym i efektywnym proces adaptacji nowych pracowników w pełni zdalnie. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowane szkolenie stanowi wprowadzenie do rozpoczęcia pracy nad jednym z najbardziej złożonych procesów w obszarze HR: onboardingiem. Nie ma dwóch takich samych procesów. Jak będzie wyglądał ten w Twojej firmie?

PROGRAM SZKOLENIA

1. Co warto wiedzieć o onboardingu:

  • Trendy i dane w onboardingu – co one znaczą dla Twojej organizacji.
  • Rodzaje onboardingu.
  • Modele efektywnego procesu wdrożeniowego.
  • Ciekawostki i przykłady rozwiązań onboardingowych z różnych branż.
  • Jak firmy radzą sobie z wdrożeniem nowych pracowników w trybie pracy zdalnej.
  • Re-boarding, off-boarding – warto?

2. Projektowanie procesu onboardingowego:

  • Cel i kluczowe założenia procesu wdrożeniowego w Twojej organizacji:
    • Na jakie potrzeby organizacji odpowiadasz?
    • Jakie problemy rozwiązujesz?
    • Jakie jest uzasadnienie biznesowe do wdrożenia zmiany/ uporządkowania procesu?
    • Jakie masz na to potwierdzenie w liczbach?
  • Kim jest pracownik, którego wdrażacie – opracowanie hipotetycznej persony.
  • Interesariusze w procesie:
    • Kogo warto zaangażować?
    • Pozytywne skutki uboczne z zaangażowania innych pracowników we wdrożenie nowicjuszy
  • Fundamenty – zidentyfikowanie kluczowych składowych ścieżki wdrożeniowej.
  • Mapa onboardingu w Twoje firmie – czy na pewno każdy element jest uzasadniony?
  • KPI dla procesu wdrożenia nowego pracownika.
  • Plan działania – od czego zacząć?

3. Możliwości i dobre praktyki w onboardingu zdalnym:

  • Co to znaczy wdrażać pracownika zdalnie?
  • Najczęściej popełniane błędy w onboardingu zdalnym.
  • Osoby zaangażowane.
  • Czas trwania poszczególnych etapów vs. efektywność.
  • Możliwości automatyzacji.
  • Możliwości personalizacji procesu.
  • Doświadczenie pracownika.

4. Inspiracje:

  • Dobre praktyki, które działają w innych firmach.
  • Pomysły na działania w wyjątkowych i nieprzewidzianych okolicznościach.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja pracowników.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Sprawność planowania działań z zakresu onboardingu w zgodzie ze strategią Organizacji.
  • Zwiększenie „lojalności” pracowników względem Organizacji dzięki właściwej implementacji adeptów.
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej – Organizacja posiadająca spójny system onboardingowy zyksuje wizerunkowo.
  • Wzrost konw how w zakresie projektowania działań onboardingowych.
  • Minimalizowanie ryzyka związanego z odejściem „talentów” z Organiazcji (badania wskazują, że adept już w pierwszym roku pracy w organizacji decyduje, jak długo w niej zostanie).
  • Zysk  – właściwie poprowadzony onboarding powoduje szybszą adaptację pracownika, w związku z tym organizacja w krótszym czasie zyskuje zintegrowanego eksperta.
  • Dzięki programom integracji z wartościami, Organizacja zyskuje pracownika, który chętniej internalizuje zasady współpracy i tożsamość z marką.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Szybsze zintegrowanie ze współpracownikami.
  • Poznanie w uporządkowany sposób formalnych i nieformalnych zasad pracy w Organizacji: wartości, kultury organizacyjnej etc.
  • Wzrost zaangażowania pracowników – onboarding w przystępnej i uporządkowanej formule sprzyja lojalności.
  • Dzięki onboardingowi pracownik zyskuje narzędzia pozwalające mu stać się szybko pełnoprawnym członkiem zespołu.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Organizacja zyskuje bardzo szybko pełnowartościowego, zaangażowanego pracownika. Pracownik zaś szybko staje się ważnym elementem zespołu.
  • Identyfikacja pracownika z celami, strategią oraz wartościami organizacji.
  • Szybkie wdrożenie się w kulturę organizacyjną.
  • Wykorzystanie potencjału firmy – pracownik zamiast studiować i czytać opisy stanowiska zdobywa wiedzę w działaniu, czerpiąc z wiedzy starszych stażem kolegów.
  • Zespoły zyskują wsparcie, minimalizują ryzyko utraty czasu w przypadku odejść wdrożonych współpracowników bezpośrednio po okresie próbnym.
Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.

2025-03-12
12 marca 2025 - 13 marca 2025
2025-03-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.