Nigdy do tej pory nie sprzedawałeś, a tymczasem będziesz musiał sprzedawać przez telefon coś, czego nigdy na oczy nie widziałeś, przysłowiowego kota w worku? Żeby dobrze wpasować się do nowej roli w pracy, warto jest skorzystać ze szkolenia dla sprzedawców. W zasadzie zarówno szkolenia dla sprzedawców stacjonarnych, jak i telefonicznych posiadają wiele cech wspólnych.
Podstawowym tajnikiem jest umiejętność dopasowania cech produktów i takie ich przedstawienie naszemu klientowi, żeby ten poczuł, że produkt przez nas oferowany lub usługę musi posiadać, bo znacznie wpłynie na dotychczasową jakość jego życia. Na pewno zdażyło Ci się w przeszłości skorzystać z oferty, z której być może tak naprawdę nie chciałeś, ale uwierzyłeś mniej lub bardziej świadomie, że dzięki temu Twoje życie stanie się lepszym... Może była to biżuteria, a może maszynka do golenia? A może zbyt duży abonament telefoniczny?
Sprzedaż na infolinii jest wszak zupełnie innym typem sprzedaży niż ta, podczas której możemy stanąć oko w oko z naszym klientem. Przez słuchawkę musimy grać głosem. A głos potrafi zdradzić wiele lub wręcz przeciwnie - wiele ukryć. Zdziwiłbyś się, ile osób jest w stanie odkryć Twój nastrój tu i teraz tylko przez wzgląd na brzmienie Twojego głosu...
Jeśli chcesz być skutecznym w sprzedaży przez telefon - musisz postarać się, by Twój głos przynosił pozytywne emocje i skojarzenia. W życiu osobiście nie kupiłabym niczego od osoby, która zdaje się nie lubić swojej pracy, a jej głos zdradza, że w ogóle nie jest zainteresowana nawet tym, co robi. Żeby sprzedać przez telefon, trzeba prowadzić dialog z klientem, trzeba go słuchać i umiejętnie odpowiadać na nawet najtrudniejsze z jego strony pytania.
Wbrew pozorom, dzięki melodii i tonacji naszego głosu możemy sprzedać nawet kota w worku. Każdy wie, jak działa na przykład hipnoza - to właśnie pod wpływem głosu hipnotyzera umysł hipnotyzowanej osoby wchodzi na zupełnie inny poziom. Podobnie jest w sprzedaży telefonicznej - naszym głosem poniekąd możemy praktycznie zahipnotyzować naszego klienta, żeby uświadomił sobie, jak bardzo potrzebuje naszego produktu lub usługi. Jak skutecznie przeprowadzać taką sprzedaż - o tym uczą szkolenia sprzedażowe.