Jakie emocje mogą pojawić się w procesie negocjacji?
Silne emocje mogą wpływać na nasz osąd i racjonalne myślenie. W ich przypływie możemy podjąć decyzje, których w przyszłości pożałujemy. Umiejętność panowania nad nerwami i innymi targającymi nami uczuciami jest niezwykle przydatna nie tylko w codziennym życiu, ale także podczas prowadzenie negocjacji (nie tylko biznesowych).
Negatywne emocje w negocjacjach szkodzą, mogą wręcz uniemożliwić osiągnięcie porozumienia czy kompromisu, prowadzą bowiem do powstawania rywalizacji i postaw konfrontacyjnych, uniemożliwiają trzeźwą ocenę i analizę sytuacji, skłaniają strony zaangażowane w proces negocjacji do zachowań odwetowych a w konsekwencji powyższych działań prowadzą do eskalacji konfliktu.
Aby uniknąć tej sytuacji w trakcie negocjacji trzeba być świadomym swych emocji i potrafić je okiełznać. Co więcej należy też rozpoznać emocje drugiej strony i odpowiednio na nie reagować. Jest to na szczęście sztuka, której można się nauczyć a następnie wykorzystać na swoją korzyść.
Zarówno tą, jak i inne umiejętności związane ze skutecznym prowadzeniem procesu negocjacji poznać możemy w trakcie odpowiedniego szkolenia.
Szkolenia negocjacje
Skuteczne prowadzenie negocjacji to umiejętność, której można się na szczęście nauczyć. Wystarczy wziąć udział w szkoleniu biznesowym organizowanym w tym właśnie celu. W trakcie szkolenia powinno się zdobyć ogólną wiedzę odnośnie procesu komunikacji międzyludzkiej a także szczegółowo dowiedzieć się, czym konkretnie są negocjacje i jakie jest ich znaczenie na drodze do określonego celu.
Doświadczeni trenerzy powinni być w stanie nauczyć kursantów skutecznych metod i technik negocjacyjnych, uświadomić im od czego zależy przewaga w negocjacjach i jak można ją zbudować, pokazać na czym polegają najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać, jak budować skuteczną argumentacje i tak dalej.
W programie szkolenia powinno znaleźć się także miejsce na rozpoznawanie i panowanie nad emocjami. Szkolenia z prowadzenia negocjacji polecane są dla wszystkich osób związanych z biznesem i handlem, a także dla tych, którzy pragną w codziennym życiu wykorzystać skuteczne techniki przekonywania do swoich racji, osiągania celu i wypracowywania kompromisów.