Posiadanie w zespole pracowników wykwalifikowanych specjalistów jest rzeczą bardzo istotną - w znaczący sposób wpływa to na poziom usług świadczonych przez firmę, na jej zarobki i pozycję na rynku. Wielu przedsiębiorców wie, jak bardzo ważna jest prawidłowa obsługa klienta - to właśnie dlatego często inwestują oni w szkolenia z obsługi klienta dla swoich pracowników. To się opłaca - taka inwestycja bardzo szybko zaczyna przynosić korzyści. Na stanowisko odpowiedzialne za obsługę klienta warto więc wybrać osobę o odpowiednich umiejętnościach i kompetencjach. Jak ją znaleźć?
Zachęć pracowników ciekawym ogłoszeniem
Ogłoszenie o pracę to pierwsza rzecz, na jaką zwracają uwagę nasi potencjalni pracownicy. Przede wszystkim - musi ono być napisane jasno, przejrzyście i prawidłowo. Wiele osób przyznaje, że nie mogąc znaleźć w ogłoszeniu niezbędnych informacji o zakresie obowiązków, wysokości płacy lub zasadach zatrudnienia - rezygnuje z ubiegania się o ofertę. W ogłoszeniu należy więc napisać wszystko to, co jest niezbędne, w ciekawy i przystępny sposób. Ogłoszenie powinno czymś się wyróżniać, być interesujące - daje to sygnał o tym, że praca jest ciekawa i ambitna.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Wskaż korzyści z pracy w twojej firmie
Osoba aplikująca na dane stanowisko z pewnością zwraca uwagę na to, jakie korzyści da jej praca w danej firmie. Nie chodzi tylko o wynagrodzenie za pracę - liczy się również atmosfera pracy, dodatkowe korzyści zapewniane przez pracodawcę i możliwości rozwoju i awansu. Nie zapomnij o tym, aby potencjalnemu pracownikowi przedstawić wszystkie te korzyści, a swoją firmę pokazać w korzystnym świetle!
Zwróć uwagę na umiejętności kandydata
CV, jakie wysyłają kandydaci, nie pokazuje ich umiejętności w komunikacji z innymi ludźmi - na stanowisku odpowiedzialnym za obsługę klienta taka umiejętność jest umiejętnością kluczową. Dlatego też podczas procesu rekrutacji niezbędna jest rozmowa kwalifikacyjna. Zwracaj szczególną uwagę na to, w jaki sposób rozmówca wyraża swoje myśli, czy jest uprzejmy, kulturalny i sprawia pozytywne wrażenie. Zapytaj o to, co zrobiłby w sytuacji konfliktu z klientem - rozwiązywanie sporów i konfliktów jest bardzo ważną i niedocenianą umiejętnością. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej możesz przeprowadzić "próbną" rozmowę osoby aplikującej o pracę z "klientem" by sprawdzić, jak poradzi sobie z tym zadaniem.