Jak wygląda struktura zarządzania projektem?
Zarządzanie projektami od pewnego czasu stało się bardzo popularną metodą. Nic w tym dziwnego, bowiem jest to niezwykle skuteczna i efektywna metoda zarządzania. Zaś coraz częściej organizowane zarządzanie projektami szkolenie Warszawa potwierdza, jak wielkie jest zainteresowanie taką formą zarządzania.
W przypadku zarządzania poprzez projekty najistotniejsze jest to, że tworzone są specjalne komórki, zespoły projektowe. Każdy zespół projektowy odpowiedzialny jest za jasno określone zadania.
Zadanie to jest wyznaczone przez jego treść, zakres, czas oraz budżet. Na czele zespołu staje zwykle manager projektu, który jednocześnie staje się główną osobą odpowiedzialną za całe przedsięwzięcie. Kierownik projektu odpowiada i podlega kierownictwu przedsiębiorstwa. Jednocześnie, kierownik projektu jest osobą w pełni odpowiedzialną za wynik projektu, posiada więc również pełne uprawnienia decyzyjne i wykonawcze.
Dzięki temu jego obowiązki mogą być wypełniane w pełni i bez najmniejszych problemów. Dzięki pełnym zdolnościom decyzyjnym, kierownik projektu jest najważniejszą osobą w projekcie, od której zależy najwięcej.
Z uwagi na tak istotną rolę kierownika projektu, to właśnie on powinien tworzyć dla siebie zespół projektowy. W nim powinny znaleźć się osoby, które są kompetentne, mają wiedzę i umiejętności, a także stosowne uprawnienia do tego, by zrealizować dane przedsięwzięcie.
Liczne szkolenia biznesowe poświęcone zarządzaniu w firmie poprzez projekty pokazują, że sam kierownik projektu nie musi posiadać szczególnych zdolności, czy wiedzy dotyczącej specjalistycznych zadań w projekcie. Nie musi on spędzać kilku lat na studiach - często wystarczy samo szkolenie agile bądź scrum szkolenie.
Nie musi nawet posiadać stosownych uprawnień. Wystarczy, by dobrał do swojego zespołu osoby, które takie uprawnienia posiadają, a z pewnością zdoła w pełni i bez problemów zrealizować wszystkie zadania związane z wykonaniem powierzonego projektu.
Zadaniem kierownika jest bowiem koordynowanie pracy wszystkich specjalistów, którym chce powierzyć zadania w swoim projekcie i z pomocą których chce ten projekt wykonać.