Jak skutecznie umówić się na spotkanie handlowe?

Umawianie spotkań to wymagające zadanie dla osób zajmujących się sprzedażą. Każdy chciałby umawiać jak najwięcej spotkań i dzwonić przy tym mniej. Istnieje jednak kilka błędów, których unikanie pozwoli skuteczniej umawiać się na spotkania.

     
    Umawianie spotkań to wymagające zadanie dla osób zajmujących się sprzedażą. Każdy chciałby umawiać jak najwięcej spotkań i dzwonić przy tym mniej. Istnieje jednak kilka błędów, których unikanie pozwoli skuteczniej umawiać się na spotkania.

    Błędy przy umawianiu spotkań

    Najczęściej chcąc umówić się na spotkanie sprzedawcy siadają przy biurku i wykonują mnóstwo telefonów w ciągu dnia. Mimo to na spotkanie udaje się umówić z niewielkim odsetkiem klientów. Powtarzanie takiej nieudanej strategii rozmowy to pierwszy błąd, kiedy możemy wprowadzić zmiany i umawiać więcej spotkań przy mniejszym wysiłku. Wprowadzanie zmian i szukanie nowych, lepszych strategii to pierwszy krok do skutecznego umówienia się z klientem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.

    Zapraszamy.

    Świadoma sprzedaż handlowa

    Kolejnym błędem, który oddala nas od potencjalnych spotkań z klientami jest przekonanie o posiadanej wiedzy na temat wykonywanej pracy. Cecha ta odróżnia skutecznych handlowców od pozostałych. Wypowiadamy regułę nie zastanawiając się nad tym, co mówimy. Brak nam strategicznego, umyślnego prowadzenia rozmowy. Musimy zastanowić się, czego chcielibyśmy usłyszeć na miejscu klienta. Jakie słowa go zniechęcają, a jakie zachęcają do kontynuowania rozmowy? W ten sposób uda nam się wypracować nową strategię rozmowy.

    Zainteresowanie towarem

    Kolejnym krokiem jest dowiedzenie się, czy klient jest zainteresowany towarem, jaki chcemy sprzedać. Pozwoli nam to na wyjaśnienie sytuacji: klient może nie mieć ochoty na rozmowę ze względu na zainteresowanie towarem bądź brak czasu w danym momencie. Jeśli nie wykaże zainteresowania produktem, możemy spytać o osoby z jego otoczenia, których zainteresowałaby nasza oferta. W ten sposób rozpoczniemy z klientem wstępną rozmowę i zwiększymy swoje szanse na umówione spotkanie. Przeprowadzanie rozmów najlepiej jest trenować.

    Możemy do tego celu wykorzystać nagranie, które pozwoli nam wypracować skuteczny przebieg rzeczywistej rozmowy z klientem podczas pracy. Doskonalenie umiejętności to w tym przypadku klucz do sukcesu, czy pozyskania jak największej liczby spotkań z naszymi klientami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza