Ważne, aby w każdym przypadku odpowiednio zareagować i spełnić potrzeby obsługiwanej osoby.
Klient rozmowny
Ten typ klienta lubi dużo mówić, ale ważne, żeby nigdy nie przerywać jego wypowiedzi. Klientowi nigdy nie należy wchodzić w słowo, jeśli mówi zbyt długo, należy poczekać, kiedy zrobi przerwę na wdech i uprzejmie przejąć kontrolę. Szkolenia z obsługi klienta uczą jak można to zrobić w kulturalny sposób. Warto też pamiętać, że rozmowny klient, może być skoncentrowany przede wszystkim na tym, co sam ma do powiedzenia, dlatego trzeba w miarę możliwości powtarzać najważniejsze argumenty i podkreślać istotne elementy, a także główny sens rozmowy.
Klient cichy
Jest to oczywiście przeciwieństwo klienta rozmownego. Mówi mało, ale za to uważnie słucha. Często w trakcie rozmowy będzie potakiwać głową. Ponieważ zazwyczaj ma dosyć ograniczoną ekspresję, trudno jest ocenić w jakim stopniu jest zainteresowany danym produktem lub usługą. W czasie obsługi klienta cichego warto przede wszystkim spróbować zaangażować go w rozmowę, na przykład przez zadawanie pytań otwartych, na które będzie musiał udzielić dłuższej odpowiedzi. Klienta nie należy również popędzać - trzeba dać mu czas na zastanowienie się nad odpowiedzią, nawet jeśli potrwa to kilka minut.
Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Szkolenia sprzedażowe pozwalają na poznanie wielu rodzajów klientów oraz na przyswojenie sobie odpowiedniego zachowania w czasie rozmowy. Przyjacielski klient nie ma dystansu, uśmiecha się i potakuje, jest nastawiony pozytywnie. Rozmowa z takim klientem jest zazwyczaj bardzo przyjemna, jednak nie oznacza to, że w jej trakcie uzyskamy jakieś konkretne odpowiedzi lub deklaracje. Czasem możemy trafić również na klienta upartego, który nie zmieni raz podjętej decyzji, nawet jeśli wytłumaczymy, że jest ona niekorzystna dla jego interesów i powinien rozważyć skorzystanie z innych produktów lub usług.
Niezależnie od typu klienta, zawsze obowiązują takie same zasady profesjonalnej obsługi. Pracownik zawsze powinien być pozytywnie nastawiony, uśmiechnięty i uprzejmy. Powinien aktywnie uczestniczyć w rozmowie, słuchać klienta, zadawać pytania zamknięte i otwarte, a także jasno i precyzyjnie formułować swoje argumenty.
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.