Jak pokazują liczne badania i statystyki - największą ilość klientów firmy tracą z powodu złej obsługi klienta. Przekłada się to na ogromne straty finansowe - zdobycie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i pracochłonne, niż utrzymanie kontaktu z klientem który korzystał już z naszych usług! Jak wszystkim wiadomo - dobry przedsiębiorca to ten, który myśli nie tylko o obecnej sytuacji swojej firmy, ale również o tym, co będzie za kilka, lub kilkanaście lat. Chcąc rozwijać firmę i sprawiać, że będzie ona przynosić coraz większe zyski, z całą pewnością należy zadbać o udoskonalenie obsługi klienta - zwłaszcza wtedy, gdy nie działa ona perfekcyjnie i przyczynia się do rezygnacji wielu klientów z naszych usług.
Klienci chcą być traktowani tak, jakby byli wyjątkowi. Najgorsze, co można zrobić, to niekulturalny sposób wyrażania się, zbywanie klienta i traktowanie jego problemu jak nieistotnego drobiazgu. Takie zachowanie może zrazić klienta do naszych usług - w takiej sytuacji wybierze on usługi konkurencji, a my pozostaniemy z niczym. Ważne jest uważne słuchanie klienta i udzielanie wyczerpujących, rzeczowych odpowiedzi na wszystkie zadane przez niego pytania. Najważniejsza zasada brzmi - traktuj klientów tak, jak sam chciałbyś być traktowany będąc klientem. Kulturalne zachowanie, zwroty grzecznościowe czy miły uśmiech to drobne gesty, które mają olbrzymie znaczenie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Wielu klientów twierdzi, że jeśli obsługa danej firmy szybko i skutecznie pomogła im w rozwiązaniu problemu lub uzyskaniu jakiejś informacji, zdecydowali się na skorzystanie z usług tej firmy po raz kolejny lub polecili ją swoim znajomym. To bardzo ważne - zła opinia może ciągnąć się za firmą latami i będzie bardzo trudno się jej pozbyć. Podobnie jest z wpisami w mediach społecznościowych - źle potraktowany klient może zacząć wylewać w nich swoje żale i frustrację, a jeden krótki post może bardzo szybko stać się popularny i zauważony przez bardzo wielu potencjalnych klientów. Nie zdecydują się oni na nasze usługi, pamiętając, że spotkali się w sieci z negatywną opinią na jej temat.
Ze statystyk wynika, że klienci są skłonni płacić większe pieniądze za usługi, jeśli obsługa klienta traktuje ich odpowiednio, jest pomocna, uprzejma i potrafi rozwiązać każdy problem. To mówi samo za siebie - prawidłowa obsługa klienta jest bardzo ważna.