Czym jest agile project management?
W XXI wieku coraz więcej mówi się o agile project management. Czym to w zasadzie jest? Jakie ma zalety i wymagania? Czy można wprowadzić zarządzanie typu agile poprzez szkolenie agile? Czy można tak w zasadzie nauczyć się tego samemu?
Czym jest agile project management ?
Zacznijmy od samego początku. Tu musimy przede wszystkim określić, co się w ogóle kryje pod sformułowaniem agile project management. Otóż jest to dość specyficzny system zarządzania projektami, określany też jako zwinny.
O co tu dokładniej chodzi? Zasadniczo najczęściej spotykamy się z zarządzaniem typu kaskadowego. W takiej wersji mamy do czynienia z dokładnym opracowaniem planu już na początku.
Etap pierwszy prowadzi do drugiego i tak aż do samego końca. Każdy ma ściśle wyznaczone zadania i zarządzanie to nie zostawia za wiele miejsca na zmiany.
Zupełnie zaś inaczej jest w przypadku agile. Tutaj właśnie zmiany stanowią niejako integralną część całego procesu zarządzania firmą. Zmiany mogą zajść w zasadzie na każdym etapie i nie spowodują wcale zawalenia się całego planu, ponieważ najzwyczajniej w świecie, tutaj w zasadzie nie ma żadnego dokładnego planu, którego trzeba by było od początku jakoś bardzo przestrzegać.
Jak zatem wygląda agile management?
Zasady, zalety i wymagania agile management
No właśnie - zacznijmy od tego, że tutaj zasadniczo nie ma żadnych z góry ustalonych celów. Najważniejsze jest to, aby klient był zadowolony.
Zaletą takiego systemu zarządzania jest zatem na pewno to, że jest on bardzo elastyczny - praktycznie na dowolnym etapie można wprowadzić jakieś zmiany, które nawet mogą dotykać pierwotnego założenia projektu.
Warto jednak zaznaczyć, że jeśli chcemy wprowadzić u siebie w firmie agile, to jednak musimy posiadać zgrany i zdyscyplinowany zespół. Pomóc w tym mogą szkolenia agile oraz scrum szkolenie.
Agile project management szkolenie - konieczność
Ponadto takie project management szkolenia z zakresu agile to w zasadzie konieczność. System ten może dawać naprawdę wielu firmom doskonałe efekty, niemniej jednak trzeba umieć dobrze nim zarządzać i kierować.