Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?
Sprzedaż telefoniczna to rodzaj handlu, którego obawia się wielu sprzedawców. Nic dziwnego - w końcu jest ona znacznie trudniejsza niż sprzedaż bezpośrednia. Rozmawiając z klientem musimy zważać na każde słowo oraz starać się aktywnie pozyskać jego zaufanie - klient nas nie widzi, przez co zadanie to jest bardzo utrudnione.
Czy każdy handlowiec musi dzwonić do klientów?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Z pewnością nie każdy handlowiec musi sprzedawać produkty przez telefon - w końcu większość małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na sprzedaży bezpośredniej. Jednak zdecydowanie każdy handlowiec powinien być w stanie przeprowadzić rozmowę telefoniczną z klientem z dbałością o kulturę osobistą, sposób wysławiania się i wykorzystanie technik negocjacyjnych.
Do obowiązków sprzedawców może być m. in. pozostawienie swojej wizytówki u klienta niezdecydowanego czy przyjmowanie dodatkowych zamówień przez telefon. Sprzedawca nie może więc bać się rozmów telefonicznych nawet wtedy, gdy nie zajmuje się telemarketingiem.
Jak nauczyć się rozmawiać z klientem przez telefon?
Sprzedawcom z pomocą przychodzą różne szkolenia z zakresu telefonicznej obsługi klienta. Warto postawić na dobrej jakości, praktyczne szkolenie telemarketing wykorzystuje konkretne techniki sprzedaży, przez co powinniśmy uczyć się ich od najlepszych praktyków.
Dodatkowo możemy skorzystać z kursów i szkoleń z pokrewnych obszarów. Warto wziąć udział w zajęciach ze zbijania obiekcji, sztuki wypowiedzi, komunikacji czy prezentacji produktu. Dobrym pomysłem będą także szkolenia negocjacje, które pomogą poznać techniki rozmów z klientem.
Z pewnością nie każdy handlowiec musi pozyskiwać klientów lub sprzedawać produktów przy pomocy telefonu. Jednak każdy sprzedawca powinien być gotowy odbierać połączenia przychodzące i nie wahać się zadzwonić do klienta w celu dogrania szczegółów zamówienia. Brak obaw przed wykonaniem telefonu do klienta jest jedną z cech, które powinien mieć każdy handlowiec.