Cztery reguły perswazji i wywierania wpływu
Z psychomanipulacją mamy do czynienia na co dzień: choć słowo to nacechowane jest bardzo negatywnie, każdy z nas stosuje pewne metody i techniki manipulacji (świadomie lub nie) oraz sam pada ofiarą innych tricków. Cztery reguły perswazji i wywierania wpływu wydają się oczywiste – jednak w rzeczywistości często nie zdajemy sobie sprawę, jak duży wpływ pewnie zjawiska i postawy mogą wywierać na innych.
1. Zasada wzajemności. To zasada, którą stosujemy na co dzień: w końcu jeśli ktoś nas obdaruje prezentem, czujemy się zobowiązani by przy następnej okazji odwdzięczyć się podarunkiem za podobną cenę. Podobnie jest z przysługami, które ktoś dla nas wypełnił. Zasada ta także ma swoje odniesienie w relacjach producent – konsument. Często decydując się na zakup produktu wybieramy marki, które wcześniej oferowały nam gratisowe produkty, gadżety czy degustacje.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
- szkolenia handlowe
- szkolenia dla sprzedawców
- szkolenia negocjacje handlowe
- profesjonalna obsługa klienta szkolenie
Zapraszamy.
3. Zasada autorytetu. Ktoś, kogo cenimy z różnych względów, z pewnością ma większy wpływ na nasze wybory. Widząc, że lekarz poleca jakiś lek, jesteśmy skłonni go wybrać w trakcie przeziębienia. Podobnie jest ze wszystkimi innymi specjalistami, ekspertami i autorytetami.
4. Zasada niedostępności. Nie bez powodu rynek dóbr luksusowych, które często od popularnych produktów odróżnia jedynie nazwa, wciąż się rozwija. Cenimy to co rzadkie wychodząc z założenia, że z pewnością jest to lepsze.
Zasad, którymi moglibyśmy kierować się na co dzień – w którym na co dzień podlegamy – jest znacznie więcej. Czy jest sens się przed nimi bronić? Z pewnością warto o nich wiedzieć tak, by móc jak najczęściej wyłapywać psychomanipulacyjne sztuczki, jednak prawdopodobnie nigdy nie będziemy na nie odporni całkowicie.
Wywieranie wpływu i radzenie sobie z psychomanipulacjami w sprzedaży
7 na 10 Klientów nie ufa handlowcom. Od razu przyjmuje założenie, że osoba sprzedają nie mówi całej prawy i ma ukryte zamiary. Takie postrzeganie relacji…Zaawansowane negocjacje w biznesie - gra negocjacyjna
Pokonaj trenera w pierwszych negocjacjach – a nie zapłacisz za szkolenie. Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Posiadasz silną motywację do poznania swoich obszarów rozwoju w…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej