Arkusz preferencji rozwoju zawodowego
Niemal każdy pracownik służby cywilnej spotkał – lub dopiero spotka się – z arkuszem preferencji rozwoju zawodowego. Jest do dokument, który ma na celu przygotowanie wszystkich pracowników do procesów zmian w różnych departamentach i komórkach urzędowych, dzięki czemu obie strony – kierownicza i pracownicza – może skuteczniej i łatwiej określić charakter następujących zmian stanowisk czy awansów poziomych i pionowych.

Niemal każdy pracownik służby cywilnej spotkał – lub dopiero spotka się – z arkuszem preferencji rozwoju zawodowego. Jest do dokument, który ma na celu przygotowanie wszystkich pracowników do procesów zmian w różnych departamentach i komórkach urzędowych, dzięki czemu obie strony – kierownicza i pracownicza – może skuteczniej i łatwiej określić charakter następujących zmian stanowisk czy awansów poziomych i pionowych.
Preferencje dotyczące rozwoju zawodowego określane są przy pomocy odpowiedniego dokumentu. Arkusz ten wypełniany jest zarówno przez pracowników, jak i nadrzędnego kierownictwa, dzięki czemu cała dokumentacja jest pełna i możliwie najbardziej obiektywna.
Ukazuje zarówno ocenę okresową pracownika, domniemane efekty jego pracy w przyszłości, jak i sugeruje chęci konkretnej osoby do rozwoju osobistego i działalności w danej placówce.
Choć zasadniczo arkusz preferencji rozwoju zawodowego wypełniany jest przez pracowników służby cywilnej – czyli wszystkich, którzy zatrudnieni są w urzędach – jest to również doskonały sposób na poznanie zespołu pracowniczego w każdym prywatnym przedsiębiorstwie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Czy chciałbyś żeby twoi pracownicy byli kreatywni, mieli zadaniowe podejście do problemów, oraz byli rozwiązaniem dla wyzwań przed którymi stoi twoja firma? Zobacz: szkolenie kreatywność, szkolenie zarządzanie czasem, szkolenia z rozwoju osobistego.
Tego typu dokument możemy zmienić, dostosować do własnych potrzeb, w konsekwencji określić, w jaki sposób chcą rozwijać się w przyszłości nasi pracownicy. Zalet wykorzystania tego pomysłu może być bardzo wiele:
- dobranie szkoleń do predyspozycji i preferencji pracowników,
- określenie ścieżki rozwoju, która będzie satysfakcjonowała zarówno poszczególnych pracowników, jak i uświadomione szefostwo,
- zmniejszenie rotacji wśród pracowników,
- nastawienie zespołu na awans, rozwój i podnoszenie własnych kwalifikacji,
- określenie mocnych i słabych stron pracownika, dzięki czemu możemy powierzać im interesujące dla nich projekty, tym samym zwiększać ich efektywność.
Preferencje dotyczące rozwoju zawodowego ma każdy pracownik – w końcu to one popychają nas do działania, umożliwiają czynny udział w szkoleniach, są “motorem” dla działań w kierunku doskonalenia umiejętności.
Zastosowanie przejrzystych metod, które pozwolą także pracownikom na określenie tych preferencji, mogą wprowadzić znaczne ułatwienia w działaniu każdego przedsiębiorstwa.
Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze,…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej