Choć wydaje się, że nabywanie produktów z bogatej oferty sklepowej, to trudne zadanie, to nie sposób porównać go do sprzedaży. To prawdziwa sztuka oddziaływania na umysł klienta, wykorzystywania jego jawnych i ukrytych potrzeb oraz poprowadzenie rozmowy tak, aby zakończyła się pomyślnym sfinalizowaniem transakcji.
Dlatego też powstało wiele technik i opracowano wiele poradników, które mają wyjaśnić zawiłości tego procesy. Równie liczne szkolenia i kursy wzbogacają uczestników o praktyczne umiejętności.
Co to znaczy sztuka skutecznej sprzedaży?
To moment, w którym zadowolony klient nabędzie towar i nie będzie widział potrzeby jego zwrotu, ponieważ nie zawiedzie jego oczekiwań. Aby tego dokonać, jak sprzedawcy, powinniśmy przygotować się na trudną rozmowę.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Czasami przebiega ona łatwiej, czasami jednak musimy się namęczyć, aby przekonać wątpiących w zasadność obietnicy, jakie znają oni z reklam albo jakie im przedstawiliśmy podczas którkiej prezentacji produktu.
O czym należy pamiętać?
Przede wszystkim warto wiedzieć, że sprzedaż jest długofalowym działaniem, które nie powinno się przyśpieszać do momentu, kiedy nadchodzi właściwy czas. Zanim potencjalny klient pojawi się w naszym sklepie, może minąć dużo czasu, a my możemy zainwestować sporo pieniędzy, nim dojdzie do pierwszego kontaktu.
Służy on budowaniu świadomości, rozpowszechnianiu wiedzy i przekazywaniu obietnic, które w dalszej kolejności budują zaufanie do marki i do firmy, która ją asygnuje. Dopiero wtedy sprzedawcy zyskują narzędzie, dzięki któremu są w stanie doprowadzić do udanej sprzedaży.
W przypadku, gdy dopiero prezentujemy nowy produkt szerszemu gronu, opowiadając o jego zaletach i korzyściach, jakie przyniesie jego użytkowanie, wtedy czas przeznaczony na prezentację, jak moment dyskusji po tym wydarzeniu, są kluczowymi momentami, kiedy może dojść do odmowy, ale też rozbudzenia chęci posiadania danego produktu lub usługi.
Sprzedawca zawsze powinien być nastawiony na dialog i wiedzieć o swoim produkcie wszystko, pokazując potencjalnemu klientowi, że jest ekspertem w swojej dziedzinie wiedzy.