3 popularne techniki sprzedaży
W XXI wieku duża część społeczeństwa swoją przyszłość wiąże z handlem. Dziś to nie tylko bezpośrednia sprzedaż w sklepach czy punktach obsługi klienta – to również handel elektroniczny, biznesowy (tak zwany model B2B), korporacyjny czy hurtowy. Wiemy jedno – z roku na rok udział handlowców na rynku pracy będzie się zwiększał. Jednak jak nie być jedynie miernym pracownikiem, a otrzymywać wymierne korzyści? Oczywiście – zastosować sprawdzone techniki sprzedaży!
- Metoda 1: “technika kanapki”
Tą zabawną nazwą określa się technikę, która bazuje na trzech etapach: korzyść – cena – korzyść. Oznacza to, że najpierw przedstawiamy podstawowe korzyści, jakie wynikają z zakupu danego towaru, jego nadrzędne cechy pozytywne oraz przewagę nad towarami konkurencyjnymi, następnie podajemy cenę i wracamy do wymieniania dodatkowych korzyści. Ta prosta metoda sprawia, że klient od początku do końca nastawiony jest na rezultaty zakupu i łatwiej mu zgodzić się na podaną pośrodku rozmowy cenę.
- Metoda 2: wizualizacja
Dziś coraz rzadziej sprzedaje się sam produkt, częściej efekty i korzyści, które przyjdą z jego posiadania. Zapytasz – jak? Daj klientowi to, czego oczekuje. W końcu nikt z nas nie kupuje suplementów diety dla samego faktu połykania tabletek – chcemy być szczuplejsi, pełni energii i zdrowsi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
- Metoda 3: minimalizacja ceny / maksymalizacja zysków
Techniki minimalizacyjne i maksymalizujące są wykorzystywane codziennie przez każdego z nas. Polegają one na rozłożeniu zagadnienia na czynniki pierwsze, dzięki czemu wyciągamy to, co najlepsze. Minimalizacja ceny często polega na rozłożeniu jej na dni lub tygodnie, przez co nieważna jest całkowity koszt miesięczny lub roczny. Maksymalizacja zysków, jakie będzie czerpał klient po zakupie towaru to dokładna odwrotność!
Techniki sprzedaży są wykorzystywane przez sprzedawców od lat: polegają na znajomości zagadnień z zakresu psychologii i subtelnych manipulacjach. Oczywiście – jest ich znacznie więcej a każdy handlowiec sam powinien dostosować je do swoich potrzeb i predyspozycji tak, by móc odnosić największe korzyści.
CHALLENGER SALE - Sprzedaż prowokatywna
Klienci myślą: “dam mu swój czas, jeśli otrzymam w zamian coś wartościowego”. Uczymy w jaki sposób prowadzić sprzedaż, żeby klient chciał inwestować swój czas w…Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej