Idąc na rozmowę o pracę musimy mieć świadomość tego, że obojętnie co to będzie za rodzaj pracy to będziemy mieć stały kontakt z drugim człowiekiem. Dlatego każdy człowiek powinien uczyć się technik komunikacji interpersonalnej nawet po to, aby unikać konfliktów w życiu zawodowym czy to osobistym. Szczególnie takie techniki powinny znać osoby, które pracują w kontakcie z klientem.
Wówczas cała ich praca będzie opierała się na budowaniu dobrych relacji z klientami aby ostatecznie klienci wracali i przynosiło to korzyści majątkowe firmie.
Tym tematem powinien zainteresować się także każdy pracodawca, ponieważ jeśli sprzedawca nie radzi sobie z tematem dobrej komunikacji z klientem to tym samy szkodzi firmie. Co może mieć fatalne skutki jeżeli chodzi o przychody dla firmy. Dlatego posiadanie takiej umiejętności przez pracowników powinno być kluczowym tematem przeprowadzonym przez pracodawcę.
Być może złem wyniki przychodowe w firmie mają właśnie taką przyczynę jak zła
komunikacja z klientem przez obsługę firmy. Dlatego warto się zaznajomić z tym tematem przez pracodawcę i być może zainwestować nawet w takie szkolenie jak warsztaty z komunikacji interpersonalnej.
Uczestnictwo całego personelu w takich warsztatach na pewno zwiększyło by efektywność pracy wszystkich pracowników. Co wpłynęło by także na zwiększenie się ilości klientów korzystających z usług firmy i co miałoby przełożenie także na przychody w firmie. Dlatego warto jest zaznajomić się z tym tematem i próbować właśnie takich metod. W ten sposób na pewno pracownikom pracowałoby się lepiej, ponieważ łatwiej zdobywaliby zaufanie klientów. A zadowolony pracownik to radość także dla szefa.
Zła komunikacja pomiędzy sprzedawcą a klientem może przynieść firmie duże szkody, ponieważ niezadowolony klient niesie złą sławę o firmie w miasto i taką pocztą pantoflową duża ilość osób może dowiedzieć się o złej obsłudze w tej firmie. Nawet osoby, które jeszcze tam nie bywały mogą nie chcieć skorzystać z usług tej firmy w przyszłości.