Komunikacja z klientem to jedna z najistotniejszych kwestii przy sprzedaży produktów lub świadczeniu usług. Od jej kształtu może zależeć nasz sukces biznesowy.
Firmy, które z różnych powodów nie dbają o relację z klientami najczęściej nie są konkurencyjne wobec tych, w których obsługa klienta stoi na wysokim poziomie.
Zazwyczaj kontakt z klientem nawiązywany jest przez dział sprzedaży firmy. Należy jednak pamiętać, że to udana transakcja nie musi oznaczać jej końca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Klienci mogą mieć różne pytania i wątpliwości, na które odpowiedzieć może nasz dział obsługi klienta. W wypadku usług i sprzedaży cyklicznej należy dbać o to by komunikacja z klientem przebiegała w sposób możliwie regularny i efektywny.
Nie chcemy przecież by nasi konsumenci mogli poczuć się porzuceni lub ignorowani. W tym celu możemy przypomnieć im o naszej ofercie za pomocą telefonu lub drogą mailową, lub poprosić ich o wystawienie opinii w mediach społecznościowych.
Serwisy społecznościowe mogą być dobrą drogą pozyskiwania nowych klientów, więc należy dbać o to by nasze profile na nich wyglądały jak najlepiej. Mogą one także stanowić środek pośredniczący w naszym kontakcie z klientami.