Treść szkoleń z obsługi MS Excel dla początkujących
Obsługa arkusza kalkulacyjnego MS Excel to podstawa przy prowadzeniu statystyk w każdej firmie. Dlatego warto zapoznać się z obsługą tego przydatnego programu. Ukończenie specjalnych kursów będzie dodatkowym atutem w poszukiwaniu pracy.
Warto jednak wiedzieć, jakie treści powinny być przekazywane na kursie, tak aby wybrać ten najbardziej wartościowy. Poniżej znajduje się spis treści i umiejętności, jakie powinny zostać przekazane uczestnikowi w ramach szkolenia MS Excel na poziomie podstawowym.
- Zapoznanie z interfejsem programu MS Excel
- Podstawowe pojęcia (skoroszyt, arkusz, komórka)
- Metody poruszania się po arkuszu
- Wprowadzanie oraz edycja danych
- Polecenia Cofnij/Ponów
- Wstawianie, usuwanie oraz kopiowanie arkuszy
- Wstawianie, usuwanie wierszy oraz kolumn
- Ukrywanie danych
- Korzystanie z pomocy
- Dostosowywanie wyglądu programu do własnych potrzeb
- Opcje wydruku skoroszytu
- Skalowanie, drukowanie wybranego zakresu
- Zapisywanie skoroszytu w różnych formatach
- Zapisywanie arkusza jako oddzielnego pliku
- PDFowanie arkuszy
- Odzyskiwanie niezapisanych skoroszytów
- Korzystanie z widoków
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Uczestników tego szkolenia interesują również:
- Formatowanie czcionki
- Autoformatowanie dat, liczb
- Formatowanie liczb, poprawa czytelności wprowadzonych danych
- Stosowanie obramowania/cieniowania, grafiki w tle
- Kopiowanie formatowania, malarz formatów
- Style – zastosowanie
Formuły i funkcje:
- Podstawowe wiadomości na temat formuł
- Rodzaje odwołań (względne, bezwzględne, mieszane)
- Odwołania w tabelach
- Tworzenie oraz modyfikacja prostych formuł
- Kopiowanie formuł
- Inspekcja formuł (śledzenie poprzedników oraz zależności)
- Podstawowe funkcje (Suma, Średnia, Min, Max)
- Kopiowanie wartości
- Opcje przeliczania (ręczne, automatyczne)
Bazy danych:
- Pojęcie bazy danych w programie Excel
- Wyszukiwanie informacji (polecenia Znajdź oraz Zamień)
- Sortowanie
- Autofiltr
Wykresy:
- Rodzaje wykresów
- Podstawowe modyfikacje wykresów
- Przenoszenie, kopiowanie, usuwanie wykresów
- Drukowanie wykresów
Wybierając dla siebie szkolenie zadbajmy też o to, abyśmy po jego ukończeniu otrzymali stosowny certyfikat.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W obszarze szkoleń dla działów HR, Kadry stworzyliśmy dział związany z tymi tematami. Zobacz nasze szkolenia dla kadr:MS Excel w dziale personalnym
Korzystanie z wielu funkcji programu MS Excel pozwala na automatyzację wielu czynności. Trener prowadzący jak szybko przygotowywać raporty, zestawienia zarówno te prostsze jak i rozbudowane.…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej