Jakie są strategie zarządzania łańcuchem dostaw?
Strategiczne zarządzanie łańcuchem dostaw powinno być podstawą nowoczesnych firm transportowych i spedycyjnych. Podejście to wymaga zmiany spojrzenia na łańcuch dostaw i jego poszczególne elementy.
W konsekwencji ma to pozwolić na takie skonfigurowanie tego procesu, aby możliwe było dzięki niemu osiągnięcie strategicznych celów przedsiębiorstwa, do których zalicza się strategię operacyjną, strategię związaną z outsourcingiem, strategię dotyczącą kanałów dystrybucji, strategię obsługi klienta oraz sieć aktywów, a także osiągnięcie szeregu dodatkowych korzyści. Zmiana spojrzenia na łańcuch dostaw konieczna jest na każdym szczeblu zarządzania transportem i logistyką w danym przedsiębiorstwie, w czym pomocne okazać się mogą specjalistyczne szkolenia.
Zarządzanie łańcuchem dostaw szkolenie
Dla osób znajdujących się na stanowisku dyrektora, kierownika albo specjalisty ds. logistyki, menadżerów, analityków i strategów zajmujących się łańcuchami dostaw, a także kierowników, specjalistów i planistów poszczególnych odcinków zarządzania logistyką przedsiębiorstwa polecane jest szkolenie z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw. Dodatkowe szkolenia polecane są na przykład w przypadku handlu wyrobami akcyzowymi (prawo celne szkolenie) czy transportu materiałów niebezpiecznych (szkolenie adr).
W programie kursu znaleźć się powinny zagadnienia związane z ogólną koncepcją zarządzania łańcuchem dostaw; zarządzaniem łańcuchem dostaw w praktyce; logistyką stanowiącą podstawę procesu; budowaniem relacji z wszelkimi partnerami w łańcuchu dostaw; obsługą klienta; realizacją przepływu materiałowego i inne.
Osoby, które wezmą udział w tego typu szkoleniu powinny poznać i zrozumieć podstawowe zasady funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw, potrafić oszacować rzeczywiste koszty logistyki i zidentyfikować różnego rodzaju konflikty ma każdym etapie tego procesu, zrozumieć istotę przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi podmiotami czy być w stanie przeanalizować i ocenić dotychczasowe metody współpracy z odbiorcami i dostawcami.