Żyjemy w czas, gdy technologia stanowi element naszego życia w każdym aspekcie. Tyczy się to zarówno młodych, oswojonych już z jej meandrami, jak i starszych, którzy dopiero uczą się posługiwania nią. Większość przedsiębiorców wciąż ma trudności z dostosowywaniem swoich struktur do współczesnych wymagań stawianych przez rynek pracy.
Nowoczesna technologia w służbie rekrutacji
Znaleźć pracownika, który posiada doświadczenie, chęci do pracy, determinację i lojalność (nie zrezygnuje ze stanowiska po przepracowaniu mniej niż roku), to prawdziwy wyczyn. Obecnie pracownicy są bardziej świadomi, mają większe wymagania niż tylko znalezienie źródła utrzymania.
Ci, którzy pracowali, ponieważ praca była czymś wyjątkowym, którzy na wiele lat – jeżeli nie całe życie – wiązali się z daną firmą, odchodzą w zapomnienie. Pozostaje ich nieliczna garstka, która zajmuje obecnie stanowiska kierownicze. Pozostali to osoby, których uwagę najpierw trzeba zyskać, żeby dopiero mówić o propozycji współpracy i wymaganiach.
Kandydatów szuka się w mediach społecznościowych, na branżowych forach, poprzez newslettery albo symulowane awarie stron internetowych. Każda branża ma własne wymagania, własne potrzeby, jakie stawia przed kandydatami.
To właśnie z ich myślą powinno się przygotowywać listę kompetencji, jakich wymaga się od informatyka, sprzedawcy, menedżera, projektanta. Pewne wrodzone predyspozycje stanowią unikalne połączenie pożądane na danym stanowisku: np. determinacja, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, empatia czy zdolność do precyzyjnego, logicznego myślenia.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W trakcie szkolenia czy spotkania online wykorzystywane są przez nas narzędzia dzięki, które sprawiają że spotkanie staje się
naprawdę interaktywne.
Zobacz co oferujemy:
Zapoznaj się z listą
szkolenia sprzedażowe
Otwartość na zmiany
Nie należy zapominać o tym, że pracownicy obecnie są znacznie elastyczniejsi i potrafią szybciej dotrzeć do pożądanych informacji. Dlatego też warto zachęcać ich niebagatelnymi rozwiązaniami niż takimi, które widzieli i słyszeli już tysiące razy.
Utrwalone frazy z ogłoszeń, formuła rozmowy rekrutacyjnej czy CV stworzone zgodnie z szablonem, to rzeczy, które tworzą mylne wrażenie. Opieranie się na nich może doprowadzić do błędnego wyboru.
Warto też pamiętać o wytycznych unijnych, które wymuszają na przedsiębiorcach lepsze gromadzenie i ochronę danych osobowych oraz ich przetwarzania w celach marketingowych i reklamowych. Należy o tym poinformować już na początkowym etapie, a w razie konieczności usunąć je na życzenie kandydata.