„Zarządzanie stresem w pracy” to idealna pozycja dla osób, które chcą poznać siebie, zwiększyć efektywność swojej pracy, rozwijać się zawodowo i prywatnie, lepiej radzić sobie ze stresem.
Nie da się go całkowicie wyeliminować z życia, ale z drugiej strony to właśnie on motywuje nas do działania i często zwiększa wydajność naszej pracy, ponieważ pod jego wpływem intensywnie myślimy i działamy.
Książka podzielona została na 3 części, a te na poszczególne rozdziały:
Część I:
- Szybko, szybciej, coraz szybciej
- Czy pracujesz tam, gdzie chciałeś?
- Umowy, kontrakty i zlecenia
Część II:- Natura stresu
- Oddziaływanie stresu
- A, B, C, czyli stres generowany wewnętrznie
- Stres płynący z relacji z innymi ludźmi
- Stres organizacyjny
- Syndrom wypalenia zawodowego
Część III:- Budowanie odporności psychicznej
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Organizacja w profilaktyce stresu
- Badanie psychologiczne – czy to coś daje?
- Satysfakcja z wykonywanej pracy
Przeanalizowano też drugi rodzaj stresu, czyli ten wywołany frustracją i bezsilnością. Zamiast pozytywnie na nas wpływać, ma on siłę niszczącą. Negatywnie działa na nasze relacje z innymi ludźmi i pracę. Autor zaznacza, że długotrwały stres wywiera tak mocny wpływ na naszą psychikę i zdrowie fizyczne, że nie da się go w żaden sposób cofnąć.
Dlatego najlepiej zacząć go kontrolować. Ponieważ każdy człowiek jest inny i inaczej reaguje w różnych sytuacjach, proces zarządzania stresem najlepiej zacząć od poznania siebie samego. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jakich technik używać przy jego zwalczaniu. Starajmy się określić nasze emocje i cele, a następnie wykonujmy ćwiczenia, dzięki którym zaczniemy czerpać satysfakcję z pracy, staniemy się spokojniejsi i osiągniemy wewnętrzną równowagę.