Książka to zbiór przydatnych wskazówek, sposobów działania, które ułatwią szefom firm kontakt z podwładnymi i rozwiązywanie nawet najtrudniejszych problemów. Autorzy nie skupiają się na samej teorii, a kolejnym dużym plusem jest to, że wszystkie opisane w niej mechanizmy psychologiczne zostały podporządkowane polskim realiom biznesowym.
Zmusza ona do głębszego zastanowienia oraz podpowiada, jak w skuteczny sposób chronić najważniejsze interesy szefa.
Składa się z 18 rozdziałów, w tym między innymi:
- „Szef to trudny zawód”
- „Karanie”
- „Zestaw psychologicznych narzędzi szefa”
- „Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych?”
- „Jak związać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy?”
- „Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem , aby chronić interesy szefa i firmy?”
- „Szef jako mediator”
- „Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości”
To idealna pozycja dla osób zarządzających zespołem oraz menedżerów. Dzięki niej dowiesz się: jakie są obowiązki szefa, jak motywować i nagradzać swoich pracowników oraz jak ich w odpowiedni sposób zwalniać.
Powstała ona po ponad 20 latach praktyki szkoleniowej, a jej trzecie wydanie poszerzone zostało o suplement, w którym poruszany jest temat współpracy i jak należy ją w firmie budować. Autorzy zwrócili na to uwagę, ponieważ uznaje się to za dość spory problem w obrębie polskich organizacji. Dzięki lekturze znacznie łatwiejsze będzie radzenie sobie z trudnymi decyzjami w swoim zespole.