Książka przeznaczona jest dla osób pracujących lub planujących rozpoczęcie pracy w obszarze szkoleń: menedżerów, pracowników HR, instruktorów, pracowników naukowych – wszystkich tych, których zadaniem jest koordynacja pracy zespołu.
Składa się z 9 rozdziałów:
- Metodologia na usługach trenera
- Szkolenie jako forma uczenia
- Motywacja
- Grupa szkoleniowa
- Przydatność wiedzy o osobowości
- Emocje
- Modele komunikacji, relacje trener – grupa
- Podstawy wpływu społecznego – oddziaływanie na postawy uczestników szkoleń
- Etyka w pracy trenera
Głównym bohaterem jest Jan Trenerski – uczy się on metodą prób i błędów, jak prawidłowo współpracować z grupą ludzi, jak przygotować efektywne szkolenie, a także poznaje złożoność psychiki człowieka. Na tej podstawie łączy wiedzę praktyczną z tą z zakresu psychologii, dzięki czemu jest w stanie lepiej zrozumieć uczestników, ich potrzeby i problemy.
Autorzy książki, w oparciu o własne doświadczenia zawodowe, dokładnie analizują:- Liczne koncepcje psychologiczne, niezbędne do zrozumienia motywów pewnych zachowań ludzkich i tym samym potrzebne do zbudowania lepszej więzi z tymi osobami
- Związek emocji z osobowością człowieka
- Sposoby radzenia sobie z emocjami w zespole
- Strukturę grupy i mechanizmy nią rządzące
Podstawą prowadzenia dobrych, dających pozytywne efekty szkoleń jest ponadprzeciętna wiedza. Nie tylko merytoryczna, ale także praktyczna. Po lekturze tej książki każdy się o taką wiedzę wzbogaci i na pewno poprawi jakość organizowanych spotkań.