Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób, które chcą prowadzić dobrze prosperującą firmę, które chcą zmieniać świat i odnaleźć szczęście. „Dawaj innym szczęście” nauczy nas, jak osiągać zysk, zbudować przy tym świetny zespół i być spełnionym człowiekiem.
Głównym zadaniem książki jest dosłownie dawanie szczęścia, które prowadzi do życia pełnego pasji i sprzyjającego spełnianiu zamierzonych celów. Opowiada ona historię jej autora oraz jego firmy Zappos – to idealny przykład pokazujący jak myślenie długoterminowe i podążanie za pasjami zapewni ci nie tylko zysk, ale też szczęśliwe życie dla ciebie, twoich pracowników oraz klientów.
Książka przedstawia czytelnikom pewien rodzaj alternatywnego podejścia do kultury korporacyjnej, która skupia się na bardzo prostej koncepcji. Polega ona na sprawianiu, aby ludzie dookoła nas byli szczęśliwi i przez to sami stajemy się szczęśliwsi.
Autor uczy nas, że warto jest odkryć jedną rzecz, którą się naprawdę pasjonujemy i tak samo jedną rzecz, której zdecydowanie nie chcemy robić. W życiu i w biznesie, czasem wygrywamy, a czasem odnosimy porażki. Jednak najważniejsze jest, aby określić swój cel. Jest to istotna kwestia, ponieważ dzięki temu wszystkie kolejne decyzje stają się dla nas prostsze. Bo zawsze wiesz do czego dążysz. Przykładowo, jeżeli twoim celem jest kierowanie firmą i kochasz satysfakcję, spełnienie jakie ci to daje, decyzja o odrzuceniu oferty sprzedaży spółki za ogromne pieniądze przyjdzie ci z większą łatwością.
Ponadto, należy przybrać odpowiednie tempo. Rozwijanie się za szybko może przynieść negatywne skutki, szczególnie, jeśli zatrudnione są nieodpowiednie osoby. Z jednej strony to bardzo ekscytujący proces, zdobywamy coraz więcej pieniędzy i co tydzień zatrudniamy nowych pracowników. Jednak należy to również postrzegać jako znak ostrzegawczy. Niezależnie ile stanowisk masz do obsadzenia, zawsze uważnie przeanalizuj kandydaturę każdej ze zgłaszających się osób. Musisz upewnić się, że każda osoba z zespołu podziela twoją wizję firmy i chce być częścią stworzonej przez ciebie kultury.
Cały czas ucz się czegoś nowego i spraw, aby było to także priorytetem twoich pracowników. Stwórz kulturę, która zachęca do nieustannego rozwoju osobistego i zawodowego. Stwórz biblioteczkę biurową, oferuj dodatkowe szkolenia. Pracownicy powinni czuć, że ich praca jest częścią jakiegoś większego przedsięwzięcia, a nauka i rozwój to nie tylko przywilej, ale też konieczność.
Nie skupiaj się na robieniu szumu wokół swojej marki, ale pracuj nad zaangażowaniem i zaufaniem poprzez odpowiednie traktowanie ludzi. Zamiast stresować się tym, jak zwrócić uwagę mediów na twoją działalność, skup się na dobrym traktowaniu klienta i na swoich usługach. Reszta sama się ułoży, a firma stanie się coraz bardziej popularna i nie trzeba będzie zwracać na siebie uwagi na siłę.
Miej bardzo ambitną wizję przyszłości firmy, której ostatecznym rezultatem będzie szczęście. Oznacza to, że chcemy być kimś więcej niż tym, czym jesteśmy teraz, niezależnie od tego co sprzedajemy.
Oznacza to posiadanie celu wykraczającego poza generowanie zysku i rozwój firmy. Mimo, że Zappos to biznes obuwniczy z technicznego punktu widzenia, tak naprawdę to nie jest rzecz, którą sprzedają. Ich wyższym celem jest uszczęśliwianie ludzi. Przez świadczenie bardzo dobrych usług. Przez zaskakiwanie ludzi i wykraczanie poza ich oczekiwania. Może to skutkować na przykład szybszym czasem dostawy lub ofertą bezpłatnego zwrotu towaru. Zappos zawsze określa sobie długoterminowe cele, które znaczą coś więcej, niż zarabianie pieniędzy.