Trudne rozmowy z pracownikami szkolenie

Gamma - Trudne rozmowy z pracownikami szkolenie

    W każdym miejscu pracy, bez względu na niezawodność zespołu, dochodzi do trudnych sytuacji, takich jak obniżenie efektywności, powtarzalne niewywiązywanie się z obowiązków czy niesubordynacja. Powodów może być wiele, jednak zawsze pierwszym krokiem powinna być rozmowa z osobą stwarzającą problemy, a te nigdy nie należą do łatwych.

    Przed wezwaniem pracownika na rozmowę warto wypisać w punktach błędy, które popełnił, rzeczy lub zachowania, które musi zmienić w swoim zachowaniu. Bardzo ważnym jest, aby wiedzieć, czego się od pracownika oczekuje, a więc zapisanie celów rozmowy, czego się po niej spodziewamy i w jakim okresie czasu jest bardzo ważne. Po przedstawieniu swoich przemyśleń na temat pracy podopiecznego zawsze należy wysłuchać jego wersji wydarzeń.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

     

    Takie rozmowy należą do trudnych między innymi ponieważ często okazuje się, że bardzo ciężka sytuacja rodzinna wpływa na efektywność pracownika. Niełatwym jest też działanie według zasady równego traktowania wobec wszystkich pracowników.

    Oczywiście, menedżer czy pracodawca powinien wykazać zrozumienie, współczucie nawet, lecz nie może zapominać, że życie prywatne pracownika nie może wpływać na jego pracę.

    Warto pracownikowi przedstawić swoje założenia i oczekiwania względem niego, oraz wspólnie ustalić deadline tych zmian, biorąc pod uwagę powody, dla których odbyła się rozmowa.

    Ważny, jest także, aby w miarę możliwości pomóc pracownikowi w wymyśleniu sposobu poradzenia sobie z problemami, jak na przykład zaproponowanie dodatkowych szkoleń, lub tymczasowej zmiany wymiaru pracy, czy zaproponowanie kilku dni home-office, jeśli to możliwe.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza