Nie ma jasno określonej godziny, po której absolutnie nie wolno nam kontaktować się z klientem, szefem lub współpracownikiem. Generalnie przyjęto, że najlepszą porą na wykonywanie takich połączeń po godzinach pracy, jest okres pomiędzy 16:00 a 16:30, gdyż większość osób kończy wtedy pracę, ale nie zdąża podjąć żadnych aktywności, których nie mogłaby przerwać na parę minut.
Jeśli jednak jesteśmy zmuszeni dzwonić później to w większości przypadków za niekulturalne uznaje się dzwonienie po 18:30, oraz powtarzanie telefonów krótko po sobie. Nikt nie lubi odbierać telefonów z pracy po godzinach, szczególnie, gdy próbuje się zrelaksować po ciężkim dniu pracy.
Jeśli jednak nasz klient lub partner biznesowy, poza swoim numerem służbowym, zostawia nam także numer swojej prywatnej komórki, może to oznaczać, że jest bardziej elastyczny w tej kwestii. Nigdy nie popełnimy błędu pytając o to, w jakich godzinach możemy się kontaktować z daną osobą.
W sytuacji, w której wydaje nam się, że nasz telefon może być dla kogoś uciążliwy, należy zastanowić się czy nasz problem nie może poczekać do rana, lub czy wysłanie maila nie będzie lepszym pomysłem.