Savoir vivre, do której można dzwonić?

Gamma - Savoir vivre, do której można dzwonić?

    Nie ma jasno określonej godziny, po której absolutnie nie wolno nam kontaktować się z klientem, szefem lub współpracownikiem. Generalnie przyjęto, że najlepszą porą na wykonywanie takich połączeń po godzinach pracy, jest okres pomiędzy 16:00 a 16:30, gdyż większość osób kończy wtedy pracę, ale nie zdąża podjąć żadnych aktywności, których nie mogłaby przerwać na parę minut.

    Jeśli jednak jesteśmy zmuszeni dzwonić później to w większości przypadków za niekulturalne uznaje się dzwonienie po 18:30, oraz powtarzanie telefonów krótko po sobie. Nikt nie lubi odbierać telefonów z pracy po godzinach, szczególnie, gdy próbuje się zrelaksować po ciężkim dniu pracy.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak zarządzać swoim stresem w pracy? Jak rozwiązywać konflikty i asertywnie komunikować się w życiu prywatnym i zawodowym? Czy trening pewności siebie zmieni Twoje życie? Zobacz nasze szkolenia z rozwoju osobistego np: szkolenia z komunikacji interpersonalnej, szkolenie z negocjacji.

     

    Jeśli jednak nasz klient lub partner biznesowy, poza swoim numerem służbowym, zostawia nam także numer swojej prywatnej komórki, może to oznaczać, że jest bardziej elastyczny w tej kwestii. Nigdy nie popełnimy błędu pytając o to, w jakich godzinach możemy się kontaktować z daną osobą.

    W sytuacji, w której wydaje nam się, że nasz telefon może być dla kogoś uciążliwy, należy zastanowić się czy nasz problem nie może poczekać do rana, lub czy wysłanie maila nie będzie lepszym pomysłem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.