Zmotywowany pracownik to taki, który zna swoje obowiązki, najbliższe cele do osiągnięcia i jaka jest wyższa idea tego, co robi. A kto inny lepiej zaszczepi ideę w pracownikach i wzbudzi poczucie wspólnej misji niż prezes? W końcu to dzięki niemu zebrani wykonują swoją pracę.
Jeżeli zależy nam na zgranym zespole, który będzie nie tylko taśmowo i maszynowo dawał z siebie minimum wykonując w kółko te same obowiązki, ale da z siebie więcej, wykaże się inicjatywą i będzie czuł, że do czegoś dąży - to jak najbardziej warto, aby najważniejsza osoba, z którą maja kontakt raz na jakiś czas zaoferowała pozytywny feedback.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
To właśnie prezes powinien wyrazić swoją wdzięczność za pracę wkładaną we wspólne osiąganie celów, i to właśnie on powinien przedstawić plan działania na kolejny dzień, tydzień lub kwartał. Co ważne, to żeby zarazić personel swoją wizją i zapałem.
Celem takich przemówień jest w końcu zmotywowanie pracowników i nadanie znaczenia ich ciężkiej pracy. Jeżeli zależy nam na zaangażowaniu zespołu we wspólne osiąganie celów, to dawanie okresowych przemówień przez prezesa, właściciela firmy i wyższego menadżera zwróci się po stokroć.
Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy raz dostarczy dobrą przemowę, motywację w pracownikach trzeba odnawiać i przypominać im o celu, na który pracują, wielokrotnie zarażać ich swoim zapałem.
Schemat przemówienia:
- Podanie powodu spotkania i powodu wygłoszenia expose.
- Wypunktowanie konkretnych zachowań, które nie będą tolerowane w zespole.
- Wypunktowanie konkretnych zachowań i postaw, które uważane będą za cenne i nagradzane.
- Zakończenie expose i zaproszenie do wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości.
Zasady wypowiadania przemówienia:
- Przygotuj się – zarówno pod względem formy jak i treści,
- Zaplanuj dobry moment i odpowiednią przestrzeń do wygłoszenia expose,
- Zbuduj autorytet niewerbalnie (na stojąco, na środku, po odpowiedniej dawce ciszy etc.) ,
- Zbalansuj oczekiwania względem zachowań pożądanych i niepożądanych
- Bądź naturalny (nie czytaj z kartki, używaj swoich sformułowań)
- Pamiętaj, że expose to zbiór najważniejszych dla ciebie zasad i wartości a nie regulamin pracy,
- Pokaż, że Ci zależy, okaż zaangażowanie