Motywowanie pracowników wymaga kreatywności oraz rozpoznania obszarów, w których możemy poprawić ich wydajność. Dlatego by móc efektywnie dobrać narzędzia motywacyjne do potrzeb naszej firmy powinniśmy przenalizować to jak pracują nasi pracownicy – zobaczyć, z czym sobie radzą lepiej a z czym gorzej, sprawdzić czy to, co robią, jest zgodne z ich oczekiwaniami, oraz czy zajmują się tym, w czym sami czują się najlepiej.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Realizujemy szkolenie zamknięte w małych 10 osobowych grupach z obszarów: sprzedaży, managerskiego, rozwoju osobistego. Zobacz nasze szkolenia np.:
Często praktyczna strona działania przedsiębiorstwa sprawia, że pracownicy otrzymują obowiązki, do których wykonywania nie zostali zatrudnieni i nie mają one związku z ich posadą. Dobrym pomysłem może być przekazywanie pracownikom informacji zwrotnych na temat ich wydajności. Nie powinniśmy się wahać, jeśli pracownik zasługuje na pochwałę, to powinien ją usłyszeć.
Jeżeli widzimy, że radzi sobie słabiej niż powinien lub, że nastąpił nagły spadek w jego efektywności powinniśmy porozmawiać z nim i wspólnie spróbować zidentyfikować źródło problemu, zanim wyciągniemy jakiekolwiek konsekwencje powinien dostać szansę na poprawę.
Dobrą praktyką jest zapewnienie pracownikom pewnej dowolności przy wyborze zadań, tak by sami mogli wybrać rolę, w której odnajdą się najlepiej i będą mieli okazję wykazać się wybitnymi osiągnięciami.
Pracowników, którzy regularnie odnoszą w swojej pracy sukcesy należy adekwatnie wynagradzać, lub nawet awansować na wyższe stanowiska, tak by inni zobaczyli, że ciężką pracą mogą zajść wysoko.