Komunikacja z osobami starszymi

Gamma - Komunikacja z osobami starszymi

    Komunikacja z osobami starszymi może być utrudniona pod wieloma względami. Poza oczywistymi przeszkodami, takimi jak gorszy słuch drugiej osoby, brak skupienia, czy nie w pełni zrozumiała mowa, pojawiają się problemy na tle niemal kulturowym. Ogromną różnicą między współczesnymi pokoleniami (ludźmi do pięćdziesiątego roku życia), a osobami starszymi jest nawet sposób zwracania się do drugiej osoby.

    Aby komunikacja z osobami starszymi odbywała się możliwie sprawnie, do ludzi starszych należy mówić z szacunkiem, ponieważ to właśnie do takiego traktowania starszych są oni przyzwyczajeni, a skłonność do używania, nawet w miejscu pracy, potocznego języka w dzisiejszych czasach jest im obca.

    Należy na chwilę wyjść ze swojej roli szybko rozwijającego się człowieka kariery i biznesu i spojrzeć na świat oczami osoby starszej, nie rozumiejącej zdań zawierających w sobie minimum 3 skrótów i 5 obcojęzycznych słów.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:

    Gamma - najlepsza firma szkoleniowa roku.

     

    Rozmawiając z osobą starszą o targetach, deadline'ach, job'ach czy ASAP'ach, nie tylko narażamy rozmówcę na zakłopotanie i zupełne zagubienie, ale także siebie, na bycie niezrozumianym i stratę czasu.

    O czym należy pamiętać, to cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość. My też kiedyś będziemy starsi, też wielu rzeczy nie będziemy rozumieć. Nawet w miejscu pracy, menedżer jest dokładnie od tego, aby upewnić się, że pracownik zrozumiał swoje obowiązki i ich wagę.

    Kolejną wskazówką może być, aby zaprzestać wydawania rozkazów, a zwyczajnie poprosić. Jak zostało wspomniane, osoby starsze są przyzwyczajone do pewnego stopnia szacunku, obecnego nawet między bliskimi znajomymi, nie wspominając o relacjach przełożony-pracownik.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza