Kluczem do efektywnej współpracy zespołu ludzi oddelegowanego do wykonania dowolnego zdania jest komunikacja. By utrzymywać atmosferę sprzyjającą prawidłowej komunikacji wszyscy jego członkowie powinni wkładać pewien wysiłek w utrzymywanie otwartego umysłu oraz angażowanie siebie, oraz innych członków zespołu we wspólne dyskusje oraz wymianę zdań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Komunikacja może odbywać się różnymi drogami, przez maile, telefon lub w toku rozmowy w cztery oczy, czy na forum grupy, jednak kluczowe jest to by zawsze pamiętać o zasadach biznesowej etykiety.
Każdy członek zespołu powinien być przygotowany na to, że w toku pracy z innymi będzie musiał iść na pewne ustępstwa. Upór może tutaj prowadzić do komunikacyjnego paraliżu, który opóźni wykonanie zdania lub całkowicie je uniemożliwi.
W interesie każdego członka zespołu jest, więc poszukiwanie rozwiązań pojawiających się problemów, ponieważ porażka zespołu to także jego niepowodzenie.
Każdy zespół powinien na początku swojej współpracy określić jej zasady, których przestrzegać muszą wszyscy jego członkowie, pozwala to uniknąć konfliktów oraz nieporozumień. W końcu kluczowa może być tutaj pewna doza dobrej woli i zrozumienia wobec siebie nawzajem.