Komunikacja w miejscu pracy to ogół wszystkich aktów wymiany informacji pomiędzy pracującymi w nim ludźmi. Niezależnie od tego, czy rozmowa toczy się ustnie, przez maila czy telefon, ani tego czy rozmowa toczy się pomiędzy dwojgiem lub trojgiem osób o tej samej randze, czy pomiędzy szefem a jego podwładnym, ludzie komunikując się wciąż wykorzystują te same umiejętności.
Badania wskazują, że prawidłowo przebiegająca komunikacja zwiększa produktywność pracowników. Łatwość, z jaką pracownicy przekazują sobie informację wpływa na szybkość realizacji ich zadań, szczególnie wtedy, gdy pracują oni w zespołach.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Istotne jest także to by pracownicy w każdej chwili w pracy mogli skontaktować się z przełożonymi, by mogli oni zatwierdzić ich decyzję lub wydać nowe polecenia.
Dodatkowo efektywna komunikacja zwiększa satysfakcję z pracy wszystkich pracowników.
Dobre relacje z kolegami z pracy wpływają na lepsze jej postrzeganie, oraz wyższy stopień motywacji do pracy. Z kolei, gdy relacje z współpracownikami przebiegają źle, to osoby często zaczynają myśleć o zmianie pracy, a ich efektywność spada.