Komunikacja bez agresji

Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. 

Gamma - Komunikacja bez agresji

    Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. Jednocześnie, aby być dobrym rozmówcą, powinniśmy dopilnować, by rozmowa przebiegała możliwie gładko, ze wzajemnym szacunkiem, oraz przy zachowaniu pewnego stopnia kultury.

    Kiedy jednak czujemy, że nie jesteśmy słuchani przez drugą stronę, lub rozmawiamy z osobą o skrajnie odmiennych poglądach, łatwo jest dać ponieść się emocjom, co najczęściej kończy się wybuchami złości, podniesieniem głosu, a na koniec kłótnią i zupełnym brakiem porozumienia. Jak więc tego uniknąć?

    Jak być asertywnym, nie dopasowywać swoich poglądów do otoczenia, a jednocześnie  uniknąć agresji? Bez względu na to, czy rozmawiamy z przełożonym, pracownikiem czy członkiem rodziny wyrażanie swojego stanowiska z pewnością siebie i stanowczością może ułatwić nam osiągniecie wyznaczonych celów.

    Jednak brak umiejętności uważnego słuchania, używanie sarkazmu i odpowiadanie pod wpływem silnych emocji bez przemyślenia własnych słów prowadzą do agresywnych zachowań. Do krzyków dochodzi, kiedy tracimy zdolność przekazania drugiej osobie naszych myśli, lub gdy czujemy się niezrozumiani. Jest to jednak zazwyczaj również moment, w którym rzeczywiście przestajemy być słuchani.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co trzeba zrobić żeby bardziej wierzyć w swoje siły i kompetencje? Jak pozbyć się tremy? Jak być bardziej kreatywnym i innowacyjnym? Jak być wielozadaniowym? Zapraszamy do naszego działu szkoleń z efektywności osobistej np: szkolenie zarządzanie stresem, szkolenie komunikacja interpersonalna, szkolenie asertywność. Zapraszamy serdecznie do działu szkolenia sprzedażowe

     

    Jedną z technik komunikacji, które pomogą nam uniknąć takich sytuacji jest odczekanie 3-5 sekund po wypowiedzi drugiej strony. Przez tę chwilę możemy nie tylko zebrać myśli, ale też uspokoić pierwszy skok adrenaliny, który odczujemy po usłyszeniu czegoś, co mogło nam się nie spodobać. Dzięki tej technice, wypowiedziane słowa będą odrobinę lepiej przemyślane.

    Co również jest niezwykle ważne - nie przerywajmy. Jak zostało wcześniej wspomniane, to właśnie poczucie bycia lekceważonym jest jedną z przyczyn agresji, a więc nie tylko nie dajmy się sprowokować, ale również nie prowokujmy drugiej strony.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza