Flow w psychologii pozytywnej jest terminem oznaczającym niezwykłą łatwość w osiąganiu celów i dokonywaniu postępów przez klienta i coacha. Ludzie osiągają stan flow w momencie, w którym z powodzeniem wykorzystują swoje silne strony w stanowiących wyzwanie sytuacjach.
W tym stanie ludzie często czują się dużo bardziej kreatywni, czują, że inspiracja płynie z wewnątrz. By osiągnąć stan flow klient i coach muszą wypracować relację zorientowaną na sukces w realizacji wcześniej wyznaczonych celów przez klienta.
Muszą także wsłuchiwać się w jego potrzeby, coach powinien doradzać klientowi jak najlepiej je zaspokoić, posługując się budującymi samoświadomość klienta pytaniami. Flow nie może zostać osiągnięte bez poczucia wymiernego postępu w realizacji celu.
Ważne jest by klient czuł, że jego postawa się zmienia i że następuje wzrost jego motywacji. Istotne jest także by obie strony tej relacji czuły się wolne i autonomiczne wobec siebie. Klient nie powinien czuć, że bez coacha sobie nie poradzi, prowadzi to do postawy zależnej, która wpływa negatywnie na możliwości osiągnięcia celu.
Flow jest efektem pozytywnej relacji coachingowej, wewnętrzną siłą wspierającą klienta w osiąganiu jego celu.